26 jaanuar 2007

mu uued mänguasjad

tööl käimisega kaasneb selline meeldiv nüanss,
et ma võin endale rohkem uusi mänguasju osta.
no ostsin siis kah.
mingi mõnu peaks ju asjaga kaasnema.

pesukuivati on päris lahe asjake,
isatehnik seadis selle täna töökorda,
ühendas ühte meie arvukatest tuulutusaukudest.
(kokkupuuted ventilatsiooniinseneridega
tekitavad mõnedel kiusatuse
oma eluruumidesse tuulutusauke uuristada
ja sinna tiivikuid paigutada.)

no mul tekkis täna siis vastupandamatu kiusatus
märga pesu toota.
pesumasin on selle poolest hea masin,
et kui on vaja märga pesu tekitada,
siis see tekitab puhast märga pesu.
must pesu tekib meil iseenesest,
enamasti õnneks kuiv.
aga mõnikord ka märg
must pesu.

no ma lugesin enne kuivati soetamist igast arvamusi ja asju ka.
mõnest foorumist,
mida paljud loevad
ja mille lugemist vähesed tunnistavad.
ja seal oli hoiatatud, et mõned esemed
võivad kuivatamise käigus kokku tõmmata.

ega ma loll ei ole. ? !
et ohutult kindlaks teha,
kui palju
need asjad ikka kokku tõmbuvad,
pesin algatuseks ära kõik vannilinad vannitoast.
(meil neid seal ikka on,
üksik nähtamatu jalaväepataljon käib meil pesemas
ja neil kulub neid rätikuid üksjagu.)

olin moraalselt valmis,
et kui ikka tõesti hullumoodi kokku tõmbuvad,
siis saan vannilinadest lihtsalt suured käterätid.
või halvemal juhul vähe väiksemad käterätid.
aga ei, kuivatist välja võttes olid vannilinad
endiselt vannilina mõõtu.
mingi tunnike kulus
ja olidki täitsa kuivad.
kohevad ja pehmed.
tänuväärt masin!

teise mänguasja soetasin veel:
voolumõõtja.

tekkis mul üleeile selline mõte,
et igasuguseid taimereid ja asju tehakse küll,
et pistad seinakontakti
ja tarbija pistiku suskad selle taimeri kontakti
ja siis see rakendab su tarbija soovitud ajal.
et kui me päris voolumõõtja on digitaalne,
siis võiks ju taimeri asemel ka
miskit sellist olla.
sellist pisikest.
tänapäeval suudetakse pisike tilk musta värvi
ka nii välja õpetada, et see igast asju teeb.
ma kohe mõõdaks,
kui palju see trafo,
mille isatehnik pidevalt vooluvõrku unustab,
seda va voolu kulutab.
ja muude asjade puhul saaks ka mõõta.
aga eriti mõõdaks just seda trafot.
mille vastu mul piske isiklik vaen on.

eile käisime Tevalo poes.
(ma arvasin, et mul on testrit vaja)
ja seal oli just see väike voolumõõtja,
millest ma üleeile unistasin.
nomaitea,
kui tehnikaasjade jumal mu unistusi
nii kiirelt realiseerib,
siis oleks ju lausa ketserlik
see ostmata jätta.

selgus,
et see mittesoositud trafo
siiski ei kuluta oluliselt voolu.
veel selgus,
et isatehnik on õel.
ta tahtis voolumõõtja hoopis mu rontarvuti külge haakida
(ma ei lülita seda välja,
sest selle käimajooksmine on liiga piinarikas).
hea aparaat see mõõtja,
saab igasugust selgust majja.
rohkem kui vaja:
laisk perenaine,
kes triikrauda kasutatab vaid selleks,
et kontrollida, kas voolumõõtja töötab!



tehniline info on siin
"voolumõõtja" on sellise asjakese jaoks kõige mõistetavam nimetus.
jajah, ma tean, et see pole päris õige,
aga "kilovatt-tunni-mõõtja" pole ka miski sõna.

PS.
voolumõõtja ostmine
ei anna veel alust järeldada,
et ma mingi kontrollifriik olen.

Sildid:







1 lisas:

27 jaanuar, 2007 21:57, Blogger Helen ütles...

ma arrrmastan pesukuivatit. praegu ma motlen, et kuidas elu enne pesukuivatit yldse voimalik oli. ah jaa, pesu kuivas vahemalt paeva ja parast pidi veel triikima ka :(. triikraua olemasolu on praeguseks taiesti unustatud, monikord ainult hirmuunenagudes ilmutab end.. aga hea et sa selle voolumootja ostsid, vahemalt saab su triikraud nyyd voolumootja katsejanes olla, midagi muud tal enam nagunii suurt teha pole.

 

Postita kommentaar

<< Home