23 jaanuar 2007

boikoteerin (3/4 ulatuses)

boikotist

et jah,
kui ma olen oluliselt vähendanud Kalevi toodete tarbimist,
siis ma ju võin väita, et boikoteerin?

ma söön ikka päris palju magusat,
kommi ja šokolaadi.
eiei, maias ma küll ei ole!
ma ainult energeetilistel põhjustel.

et kui ma tarbin maiustusi näiteks neli korda rohkem
kui üks mõistlik inimene,
ja oma tavapärasest Kalevi menüüst
nii kolmveerandi jagu välja vahetasin,
Laima ja Fazeri toodete vastu,
siis ma ju boikoteerin rohkemgi,
kui üks mõistlik magusasööja...

tegelikult võiksin muidugi fundamentaalsem olla.
aga ma pole leidnud asendust
"Tõmmu" ja "Lily" kommidele.
kaks viimast...

aga jah, selline poolkõva boikotivariant
käib mul juba ammu.
Tere tooteid ma ka ei osta.
ei istu mulle see K-värk.

mõttetu?
küllap vist.
aga ma ei pea.
ma ei pea oma raha andma kellelegi,
kes arvab, et ta võibki rahvale kaarega pähe...






7 lisas:

24 jaanuar, 2007 09:57, Anonymous Anonüümne ütles...

Jah, aga mina siiski arvan, et parem toetan oma rahva liiget, kui et hakkan soomlasi ja lätlasi toetama. Ei ole hea naaber, ei ole. Ja poliitiliselt teadlik ka mitte. Aga ma tunnen isiklikult inimesi, kes Kalevis töötavad. Ja mul ei ole mitte midagi selle vastu, et nende palgamaksmises osaline olla.

 
24 jaanuar, 2007 10:12, Blogger Olev ütles...

Hiljuti oli kõva arutelu kindlustusagentide tasude avalikustamise suhtes. Miks see vaibus? Aga siis tuldi välja ideega, et kõigil toodetel peaks siis eraldi välja tooma, palju miskit maksab. Ehk Kalevi kommidele taandatult: koostisainete maksumus, palgad, K-ruuda osa ja Savisaare altkäemaksud. Siis rahvas näeks kuhu ja kellel ta tegelikult maksab...

 
24 jaanuar, 2007 12:00, Anonymous Anonüümne ütles...

Ieska siin arvab, et sõltumata sellest, et tegu võib olla väga "omaga" on selline pähelaskmine/trikitamine/sulitamine ebaaus! Kui tooteid edasi tarbida, saab K-ruuda ju üheselt aru, et ta võib teha, mida tahab. Kopsib aga eestlase südametunnistusele (a la töötajate palgad) ja viitab rahvuslikule uhkusele (eestlane ju ikka naabrist parem tahab olla) ning laseb sama lauluga edasi, sest raha roobitseb ju nii palju kokku, et võib suisa leheveerul laiata, et pole teist enam kuskile panna!
Hinnatõusudesse arvutatakse hoopis K-oefitsent juurde, mitte ei tõsteta tööliste palkasid. Reaalselt tööd tegev inimene saab sellest niivõrd mikroskoopilise osa. Pealegi olla meitel hulk ettevõtteid, kus hulka töökäsi puudus, kui nad K-alevis üle peaks hakkama jääma.
Ieska jätab teadlikult ahvatlevad kohukeseplakatid ja kirve-sae poodi. Raske on jah, ma ju ilge sokolaadinägu, aga nii palju ei jaksa end alandlikult kuivatada kui mõni mees pähe lasta jaksab :)

 
24 jaanuar, 2007 15:14, Anonymous Anonüümne ütles...

Kalevi ja Terega paraku jah see fenomen - oleks nagu paha (Kruuda ja Keskerakond), aga on oma "eesti asi":S Iseenesest lõpp-nutikas võte.. Rahvale niimoodi naha alla pugeda, et rahvas oma lollitamisest arugi ei saa.
Kohukesed-kommid on üks asi, aga Kruuda aktsiaid siiski ei osta. Selles vallas on väheke lihtsam põhimõttekindlust üles näidata:)

 
25 jaanuar, 2007 07:41, Anonymous Anonüümne ütles...

Tahaks siiski lisada, et kommitootmist juhib mitte Oliver Kruuda vaid Kati Kusmin - Kruuda teatavasti astus juhatusest tagasi.
Kahju, et tobedate eelarvamuste pärast jääb tähelepanuta oluline...
Kuigi - kes tahab soomlastele ja lätlastele kasumit toota - miks mitte....
Ja Sinu blogi meeldib muide mulle väga - eriti kirjutamisstiil - väga originaalne ja humoorikas.

 
25 jaanuar, 2007 15:30, Anonymous Anonüümne ütles...

Viimasele anonymousele: ettevõtte juhil ja omanikul on üpris suur vahe. Vähemalt Kalevi suguse tegija puhul. Kuivõrd Kruuda on endiselt Kalevi suuromanik ning noolib ka muid valdkondi, siis ei saa tema mõju kuidagi tähelepanuta jääda.

 
25 jaanuar, 2007 21:18, Blogger ematehnik ütles...

Krista ütles juba välja: juhatus ei puutu üldse asjasse. kasumi saavad omanikud. ma pigem ei taha oma väikse rahaga toetada mingeid kahtlaseid k-tehinguid.
mul pole kommitootmise vastu üldse midagi, näeksin meeleldi, et K-ruuda oma osaluse maha müüks ja mõne sokivabriku soetaks. sokke oleks palju kergem boikoteerida, sokid ei tekita mul enamasti mingit kiusatust.
soomlastest ja lätlastest- inimese rahvus ei ole mu meelest mingi omaette väärtus. et kui on eestlane, siis olgu või viimane mölakas, ikka parem kui lätlane. või vastupidi.

aga heade sõnade eest aitäh!

 

Postita kommentaar

<< Home