23 november 2006

et kodu püsiks puhtam: kakagem naabri õuele!

Mihkel kirjutab:
Pseudorohelised saavad parkimissoodustusi...

hübriidmootoriga (vedelkütus+elekter) autodel
lubatakse tallinna tasulisel parkimisalal tasuta parkida.

selle elektritootmisega on meil nagu on.
nutune on, reostab ja saastab.
aga noh, see saast on kusagil kaugel,
kohtla-järvel ja narvas...
tallinn püsib puhtam,
keda see kohtla-järve peaks kottima.
(siin oli iroonia.)

peaks vist oma lastele ka mingeid hüvesid lubama.
kui nad oma banaanikoored
meie prügikasti asemel
naabri postkasti topivad.

_______________________________

karta on, et mulle hübriidmootori hingeelu seletanud
tegelane polnud ka ise asjaga piisavalt kursis.
minu viga- oleksin pidanud kahtlema.
kergeusklik plähmerdis olen, mis muud.

ah, ega ma peagi ilmeksimatu olema,
kogunenud elektrivaenulikkuse võib vabalt
trollide-trammide peale ümber suunata.






2 lisas:

24 november, 2006 08:28, Anonymous Anonüümne ütles...

Hmm.. kas hübriidmootoril elektrikütte asi ei tähenda siis seda, et vedelkütuse arvelt toodetakse elekter (kui mootoril on pöörded sees, siis sellest tulebki)? Või olen tehnoloogiakauge inimesena mingi igiliikuri illusiooni küüsi langenud... :)
Tegelikult keegi võiks maksta nendele inimestele, kelle peres polegi autot, ka mingit hüvitist või kompentsatsiooni;) Arvestades auto omamisega kaasnevaid miinuseid: päris kopsakat koguni. Jala käimise "vaeva" eest, jalgrattapedaalide sõtkumise "vaeva" eest, ühistranspordi kasutamisega seonduvate "rõõmude" eest, auto mitteomamise eest (jääb alles puid, mida ei pea parkla nimel maha võtma) ja lõpuks ka heitgaaside ja müra mittetekitamise eest. Enamik linnaametnikke ei tuleks vist muidugi parimates unenägudeski selle peale...

 
28 november, 2006 16:47, Anonymous Anonüümne ütles...

Ma ise mõtlen ka samamoodi, nagu Krista, aga sõidan ikka vana suitseva Volvoga, kui väga vaja. Lühidalt sellest hübriidmootorist ka - akusid laetakse peamiselt siis, kui masin pidurdab või niisama vabalt veereb, ehk sellest energiast, mis muidu tuulde läheks. Eks teinekord on vaja mootori pealtka juurde anda, seda muidugi, aga nii, nagu mulle asja seletati, siis põhiidee on rakendada kin. energia (füüsikatunnist tuleb ehk mõiste meelde) elektrienergiaks nii, et selleks kasutataks juba varem bensumootori tehtud tööd. Reaalne katse näitas seda, et võiks ikka parem olla, aga hea idee ja selle juurutamise eest ten points.

 

Postita kommentaar

<< Home