16 juuli 2006

ups! õhksilmad...

Kõige vastuvõetamatum meestekudumite juures
on aga õhksilmuse kui mustrit kujundava elemendi tarvitamine. Suuremustrilised pitsilised kudumid meeste seljas
(aga neid näeb ju tänavapildis!)
on sügavalt võõrastust tekitavad!


tsitaat Tiina Meeri raamatust "Kudumisõpetus 4. Kolme ja viie silmuse mustrid. Patentkoed." lk.5.
seal oli veelgi selliseid konkreetseid arvamusi, kuidas see või teine asi (mitte pitsid ja volangid, kõigest peenemustriline võrguline koepind) meestekudumitele ei sobi.
õnneks oli lõpus lause: "Samas ei pruugiks ükski väide kunagi absoluutne olla, vaid peaks ikka teisiti suhtumise ruumi jätma."

hea, et ma kohe raamatut käest ei pannud ja ikka selle tolerantsema lauseni ka jõudsin :)

tegelikult on see "kas see või teine muster poistele-meestele ikka sobib?" mulle ennegi peavalu valmistanud.
nimelt koon põnnile puuvillast pluusikest, nende väga palavate ilmade tarbeks.
teen ühevärvilise ja tahtsin, et asi pisut hõredam oleks ja rohkem õhku läbi laseks.
kohutav lugu küll, aga ma teengi õhksilmadega!
seda ma kartsin, et need õhksilmad sooliselt kahtlased on.
samas mõtlesin, et vaevalt keegi õhksilmade olemasolu järgi mu lapse sugu määrab, pealegi tuleb särk väga sinine.
et rõhusin nagu praktilisele küljele: ventilatsioon peab hea olema.
noh, jääb loota, et meestekudumite kohta käiv ei laiene poistekudumitele (nagunii asjatu lootus).
ja et need õnnetud õhksilmad ei tekita hälbeid lapse soolises identiteedis.

kudujad, millistest kaanonitest lähtute teie oma poegadele-meestele kududes?
kas õhksilmi kasutate?






1 lisas:

16 juuli, 2006 22:55, Blogger Elsa ütles...

Noh, ma olen peamiselt peamiselt poistekudumeid teinud. Suviste kampsunite puhul õhksilmuseid kasutanud pole, külla aga mütside puhul.
Aga ma küll ei arva, et nad täitsa lubamatud oleks. No miks ei võiks näiteks teha triibulist kampsunit ja triipude vahele õhksilmuste reas. Värvidega ja muidu lihtsakoelise lõikega oleks see ju ikka mehelik... :)
S.t toetan sinu soovi praktilise vaatenurga osas ja ei usu mitte, et see noore meesterahva meeles identiteedikriise põhjustaks :D

 

Postita kommentaar

<< Home