12 juuli 2006

maailma parandus

mispärast peavad mõned kahtlemata targad mehed oma blogides/netikommentaarides oma jutu sapiga üle valama?
räägitakse millestki ja siis teatatakse, et need, kes mõtlevad teisiti,
on %¤¤# ja %/¤%/ ja #¤¤%¤%.
kui ma ka ei tunne end isiklikult puudutatuna (enamasti ei tunnegi),
siis ikkagi teeb see sapp asja vägagi mõruks.

miks nad üldse kirjutavad?
selleks, et teistele oma mõtteid avaldada?
kas sapp on seleks, et vähemvõimekaid eemale peletada?
mind häirivad need halvustavad hinnangud teiste inimeste kohta.
räpane tunne tekib.
justkui oleksin ma vaikiva lugejana olnud nõus,
olnud kaasosaline kellegi alandamises.

kui sa tahad teistele midagi edasi anda (avalikul kommentaaril ja blogil on ehk ka mingi selline rahvavalgustuslik eesmärk?), kas ei oleks targem seda teha nii, et jätad ütlemata, kui lollid on need, kes mõtlevad teisiti?
inimesele tema enda kohta halvasti öeldes paned sa ta kaitseseisundisse,
mingist tarkuse edasiandmisest pole siis enam juttugi.
jätaks halvustamise ära ja räägiks asjast,
esitaks argumente, paneks lugeja mõtlema...
nii võiks "valestimõtleja" jõuda ka "õigesti" mõtlemiseni.

jajah, ma tean, et on palju inimesi,
kelle mõtetega lähemalt tutvumine tekitab masendust.
aga härrased,
ärge siis lugege perekooli!
ärge lugege kogu delfit järjest läbi.
te ju teate, et on nagu on.
ja et see tekitab misantroopiat.
___________________________________________

aga võibolla olen ma asjadest valesti aru saanud,
võibolla nad ei tahagi teisi kuidagi harida ja targemaks teha, midagi anda.
võibolla tahetakse lihtsalt näidata, kui tark ise ollakse.






1 lisas:

12 juuli, 2006 15:32, Blogger Anu ütles...

ma pakuks ka viimast varianti. et teisi halvustatakse ikka seetõttu, et iseenda suurepärast, vigadeta ja ilmeksimatut persooni paremini esile tõsta. võibolla väike tunnustusepuudus isegi või nii.
aga mõnikord ma loen mõnda sellist blogi ja mõtlen, kui keeruliseks mõned oskavad oma elu elada... ja tunnen ka end palju paremini kohe:)

 

Postita kommentaar

<< Home