15 mai 2006

ei saa aru...

esimene:
* Pärnu maakohus mõistis kaheks aastaks ja neljaks kuuks vangi mehe, kes käis Pärnu rannas liputamas. tont lippas alasti ringi ja hirmutas naisi.

* politseinik Adamtšuk tappis Sven Tarto ja põgenes õigusemõistmise eest Inglismaale. seal jäi ta vahele võltsitud dokumentide kasutamisel ja saadeti Eestisse tagasi.
kohus mõistis talle inimese tapmise eest neli aastat vabadusekaotust.
Kui Tartu maakohus jättis neljaks aastaks vangi mõistetud Adamtšuki ennetähtaegse vabastamise taotluse jaanuaris rahuldamata, osutus ekspolitseiniku päästeingliks president Arnold Rüütel, kes kirjutas alla otsusele Adamtšuk vangist pärast kaht aastat ja kolme kuud vabadusse lasta.

ma ei saa neist kohtuotsustest aru.
ja mitte ainult mina ei saa aru.
ma ei mõista, kuidas tollele Adamtšukile ainult neli aastat määrati.
KrK § 107 lg 2 p 1 (just selle § alusel Adamtšuk süüdi mõisteti) järgi karistatakse vabadusekaotusega viiest kuni kümne aastani.
miks siis ainult neli aastat?
nojah, ega punkar vist mingi õige inimene ka ole, et tema tapmise eest täie rauaga anda. /see oli nüüd iroonia/
netis on küll riigikohtu lahendid, aga esimese astme kohtuotsust ma ei leidnud.

liputajale neli aastat, inimese tapjale ka neli.

vähemalt ei saa me kurta, et meil naiste väärikust ei kaitsta.
nagu šariaadikohus vist...
/jälle iroonia/

teine:
kui 9. mail pronksist aljooša juures võitu tähistanud venelastele ei meeldinud Eesti Vabariigi lipp ja nad seda maha tõmmata üritasid, viis politsei ära lipu koos selle kandjaga.
ok, see oli mõistlik, kuigi rahvale oleks parema signaali andnud, kui oleks ära viidud ka lippu maha tõmmata üritanud agressiivne slaavlane.
kui politsei on võimu esindaja, jääb mulje, et võim kardab venelasi.

kolmas:
täna protestisid noored Vabaduse väljakul asuva autoparkla vastu.
delfist:
Ürituse alguses kimbutas meelevaldajaid ka politsei, käsutades loosungiga “Vabaduse plats” lehvitanud 15-aastase tüdruku kongiautosse ja ähvardades teda trahviga.
Noored läksid selle peale üle tee asuvast linnavalitsuse kantseleist küsima, kas taolise loosungiga on linnas keelatud ringi jalutada. Selgus, et ei ole.
päevaleht:
Põhja politseiprefektuuri pressiesindaja Tuuli Härson ütles Päevaleht Online´le, et sellise plakati tänavale toomine peab olema kohalikus omavalitsuses kooskõlastatud, sest vastasel korral on tegemist linna avaliku korra eeskirja rikkumisega, mis võib kaasa tuua rahatrahvi.
Seekord pääses tütarlaps siiski vaid hoiatusega. Ükski aktsioonis osalenu trahvi ei saanud ning kogunemiselt kedagi kaasa ei viidud.

järeldus: kui kirjutada suurele paberile (või kuidas seda plakatit defineerida) "Vabaduse plats" ja sellega Vabaduse platsil kulgeda, tuleb tegemist politseiga.
huvitav, kas samamoodi mõjuks ka plakat "Balti jaam" Balti jaamas?
koht, kus tütarlaps kulges, oli ju Vabaduse plats.
midagi korravastast selles sõnapaaris ei olnud. geograafiline (?) nimi ju.
peaks Pärnu maanteele patseerima minema, plakatiga "Pärnu maantee".
tea, kas pistavad mõnitamise eest kongi?

mis sõnavabadusest meil räägitakse, kui isegi suurema šriftiga kirjutatud lihtne väljaku/tänava nimetus tekitab probleeme?

ühesõnaga ei saa ma viimasel ajal süsteemile pihta.

ja veel:
12.mail teatab delfi
Eestlane joob end surnuks või sandiks
Olukord, kus õlut piimale eelistav eestlane joob end järjest rohkem sandiks või surnuks, saab ainult hullemaks minna...

15.mail on juba uus uudis:
Parimaks toiduaineks valiti õlu
Eesti Toiduainetööstuse Liidu ja Tallinna Tehnikaülikooli Toiduainete Instituudi koostöös läbiviidud konkursi “Parim toiduaine 2006” võitis õlu Saku Kuld.

niisiis on õlu toiduaine.
pealegi eesti parim toiduaine.
huvitav signaal.
kellelegi on vist kasulik, kui rahvas püsib kerges vines ja lamiseb poe taga.
kui kaineks saavad, mine tea, mis neile siis ei meeldi.






5 lisas:

15 mai, 2006 22:15, Blogger Elsa ütles...

Twelve points!
Kandideeri riigikokku, ma hääletan sinu poolt :P

 
16 mai, 2006 16:37, Blogger Liia Tammes ütles...

Osa. Sul täitsa mõte liigub samas suunas mis mul :) Ei ole mina ka suutnud aru saada sellest jamast mis toimub. Ja kui keegi julgebki suud paotada ta kas koondatakse, võetakse vaatluse alla või pistetaks üldse kinni...

 
16 mai, 2006 16:40, Anonymous Anonüümne ütles...

löysin cairbren kautta tänne. Kävin ostoksilla eilen pienessä kaupassa Pohja 2assa ( kirjoitit liikkeestä 17.4.06), kiitos vinkistä. Mukavia neuleita sinulla. (toivottavasti ymmärrät edes osan tästä..)

 
18 mai, 2006 22:02, Anonymous Anonüümne ütles...

Ma olen vist suutnud elada niiviisi viimasel ajal, et lülitan end teatud teemadelt üldse välja. Sest nii palju on sellist jama, et kui ma seda kõike peaksin läbi seedima ja analüüsima, ma ilmselt läheks ogaraks. Ja ilmselt elavad paljud nii, et asjad me ümber lihtsalt ei lähe korda, seni kaua kuni nood meid ennast väga lähedalt ei puuduta...

Midagi on väga viltu, kui isegi aastaid väga head seltskonda pakkunud suht noored (veel) daamed vaba aega mingis suvalises õllekas veedavad või valli baari fännavad. Ja vaatavad viltu, kui mul taoliste ettepanekute peale suu laiali vajub ja sees keerama hakkab...
Ja need muutused on kõik toimunud paari viimase aasta jooksul. Ja meist kellelgi pole halvemaks elu läinud (kui tuua joomise põhjuseks s-t elu), vastupidi... Mida aeg edasi, seda vähem ma mõistan... rääkimata siis võõrasest või suisa riigist. Põgenemine reaalsusest? Mida kangem vahend, seda kiirem jooks ja lihtsam olla?

 
18 mai, 2006 22:02, Anonymous Anonüümne ütles...

Ma olen vist suutnud elada niiviisi viimasel ajal, et lülitan end teatud teemadelt üldse välja. Sest nii palju on sellist jama, et kui ma seda kõike peaksin läbi seedima ja analüüsima, ma ilmselt läheks ogaraks. Ja ilmselt elavad paljud nii, et asjad me ümber lihtsalt ei lähe korda, seni kaua kuni nood meid ennast väga lähedalt ei puuduta...

Midagi on väga viltu, kui isegi aastaid väga head seltskonda pakkunud suht noored (veel) daamed vaba aega mingis suvalises õllekas veedavad või valli baari fännavad. Ja vaatavad viltu, kui mul taoliste ettepanekute peale suu laiali vajub ja sees keerama hakkab...
Ja need muutused on kõik toimunud paari viimase aasta jooksul. Ja meist kellelgi pole halvemaks elu läinud (kui tuua joomise põhjuseks s-t elu), vastupidi... Mida aeg edasi, seda vähem ma mõistan... rääkimata siis võõrasest või suisa riigist. Põgenemine reaalsusest? Mida kangem vahend, seda kiirem jooks ja lihtsam olla?

 

Postita kommentaar

<< Home