26 detsember 2006

uitmõtteid naistest ja stabiilsusest...

küsimus Kati jutust:
et kui feministid on naistele nii palju õigusi ja mänguruumi kätte võidelnud,
miks siis päris paljud naised on selle vastu,
et nende sookaaslased neid õigusi kasutavad?

mõned uitmõtted.
vastuseid ei tea.


naised on meestest alalhoidlikumad.
homogeensemad ja stabiilsemad.
isegi geeniusi ja hullumeelseid pidi naiste hulgas vähem esinema.
mehed on need,
kellel on hirmus häda maailma ringi ehitada.
testosteroon vist...

igasuguseid uuendusi ja muutusi
on naistele raskem meelepärasena serveerida.
eks uuendustega kaasnevad alati riskid,
äkki saab uutmoodi hoopis hullem olema jne.
parem teeme nagu senini,
nii on ju ka päris ok, eks.

küllap see on looduse poolt niimoodi seatud,
naised kui elu kandjad,
püüavad säilitada järglaste kasvatamiseks sobivaid tingimusi.
muutused on ohtlikud!
muutusi välditakse ju isegi siis,
kui elu vanaviisi on päris põrguks muutunud.


* * *

naised hoiavad ka oma naiskogukonna homogeensust,
naine peab vastama normidele:
olema naiselik, käituma naiselikult,
töötama naiselikul alal, tegelema naiselike hobidega...

võibolla on naistele sisse programmeeritud,
et kui nendega midagi juhtuks,
kasvataksid kogukonna naised nende lapsed üles.
sel juhul oleks ju vajalik,
et need kogukonna naised omaksid samu stabiilseid jooni...

* * *

et võibolla on naised loodudki konservatiivsemad
ja seetõttu kipuvad teistele naistele piiranguid seadma,
kui nood tahavad ebatraditsioonilisel moel elada.
mõni koguni valimas käia,
võeh!

* * *


aga võibolla on asi lihtsalt inimlikus kadeduses:
mista ronib nii kõrgele,
tahab meestele rohkem silma paista, jah!
mõrd!






3 lisas:

27 detsember, 2006 11:31, Anonymous Anonüümne ütles...

lahe, et jutujärje üles võtsid :-)

ja teemast endast:
võib ju olla, et naised on konservatiivsemad, aga ma küsiks siis ikkagi, et miks nad`s ei elagi nõnda - konservatiivselt?

miks nad´s lähevad tööle ja valima ja kondoomi ja beebipille ostma?

kohasem oleks jätkata esiemade kombel: lapsed, köök ja heal juhul kirik:-)

 
28 detsember, 2006 17:10, Blogger paha siga ütles...

Mulle seletati seda lapsepõlves niimoodi:
Mehed (mittekonservatiivid) on need, kes uusi asju leiutavad. Nii asjalikke kui ka absoluutselt mõttetuid. Leiutamise huvi pärast.
Naised (konservatiivid) on need, kes leiutatud asjadest mõistlikud kasutusele võtavad. Teised lihtsalt unustatakse.

No midagi sellist, et kui poleks mehi, poleks ratast kunagi leiutatud, aga kui poleks naisi, ei mäletaks keegi enam, et mingi friik ratta kunagi leiutas.

 
02 jaanuar, 2007 12:39, Anonymous Anonüümne ütles...

Tjah,
juba mu vanaisa vastas küsimusele, et "mida poisid selles-või-teises olukorras arvavad/teevad vms", et "täpselt sedasama, mida tüdrukud"...

Ja see konservatiivsuse-mittekonservatiivsuse jutt on minu arvates tsipa tehtud. Kindlasti on meeste/naiste vahel bioloogilised erinevused, aga kuidas need manifesteeruvad ja millena, see on ühiskonna ja kasvatuse teha.

Ausõna
- ma pigem muudan kui säilitan
- ma pigem riskin ja kahetsen
- ma tahan, et maailm oleks nii mõneski asjas teistsugune kui ta on ja ma kavatsen selle muutmiseks midagi ette võtta
- ja ma tahan näha kui kõrgele ma hüpata jaksan
- ja ma tahan, et mu lastel oleks õnnelik ja muretu lapsepõlv
- ja ma hoolin oma perekonnast väga
- ja ma usun, et meestele on lapsed ja köök ja karjäär sama olulised kui naistele.
- ja ma tahaksin elada maailmas, kus kirik ei kuulu nende "oluliste" hulka.

 

Postita kommentaar

<< Home