16 oktoober 2011

ketseri pizza

selle nädalavahetuse küpsetused:

* üks karamellimaitseline kohupiimakook
(ikka seesama, keedetud kondenspiimaga)

* lehttaignast õunapirukas vanillikastmega.
(soojana hullult hea!)

* lehttaignast juustupulgad
(põnni tellimus)

* tuunikalapizza
(minu lemmik)

* singipizza
(mehed tahavad ka süüa)

hullvärk!

pizzadega olen ma nüüd mitu nädalat mässanud,
vaja ju saavutada mingi tase, et ma ise ka rahule jääks.
õnneks mu meesperel pole pizzade vastu midagi.
lubasin, et kui ma asja käppa saan,
siis jätan järgi.
vastuseks oli mingi urin,
et kas nemad peavad siis peetri pizzast süüa tooma hakkama.

tegin täna emale demonstratsioonesinemist
ja lubasin pärast taignaretsepti saata.
panen parem siia.

algse taignaretsepti leidsin Thredahlia blogist,
olen sellega nüüd mõnda aega mänginud.

ehtsast pizzast ei tea ma midagi,
ketser nagu ma olen.

ketseri pizzatainas:

2 dl nisujahu
4 dl sepikujahu
1 pk kuivpärmi
1 tl suhkrut
1 tl soola

segan kõik segi,
siis lisan 1-2 spl oliiviõli
ja 2,5 dl sooja vett.
(nii sooja, et pärmi ära ei tapaks)

sõtkun selle kõik ühtlaseks
ja panen kaanega plastmasskausi sees "ujuma".

"ujuma" tähendab, et lasen kraanikaussi sooja vett
ja panen taignakausi sinna hulpima.
vahepeal lasen kuuma vett juurde,
et tainas ikka soe püsiks ja ilusti kerkiks.
nii kolmveerand tundi on küllalt.

ahju panen millalgi ka sooja,
et kui tainas valmis, saab kohe pizza ahju panna.
mina saan sellest taignakogusest kaks 30 cm läbimõõduga pizzat.

edasi võtan poole taignast
ja poetan selle jahuga puuderdatud pizzapannile.
peale sõelun ka jahu ja mudin kätega taigna pannile laiali.
tainas on suhteliselt pehme,
plaadile ajamise käigus võib julgelt jahu alla ja peale sõeluda.

erilise ketserina võõpan pizzapõhja ketšupiga üle,
mitte ei hakka keetma mingit spetsiaalset moosi.
(ketšup on mul alati kodus olemas,
elu ei pea ju nii keeruline ka olema.)

siis läheb peale kate:
ühele põhjale näiteks
1 väike purk purustatud tuunikala õlis
1/2 väikest purki ananassitükke
5-6 veerandikeks lõigatud kirsstomatit
pisut soola ja pipart,
pizzamaitseainet
ja kõige otsa riivitud juust.
(mul on tavaliselt Kadaka suitsujuust)

teisele põhjale panen singikuubikuid,
ülejäänud ananassitükid
kirsstomateid
ja kui on, siis veel midagi.
ja siis juust peale.

küpsetan alumisel restil
suht kuumas ahjus, 220-230 C,
alguses 12 minutit,
siis vajaduse järgi veel minut kuni kolm.

* * *

täielik ketserlus,
aga hea lihtne asjatada.

tähelepanek:
kui sa millegipärast tahad kahte valmis pizzat korraga näha,
on targem esimene ära peita, kuni teine ahjus on.

pilti ei ole.


.

Sildid:







0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home