06 jaanuar 2008

...ja siis algas lollidemaal vilgas sagimine... (prügipaanika)

seoses üleüldise prügipaanikaga
hakkasin ma ka siis uurima,
et midahullu ma siis nüüd pean
selle prügiga ette võtma.
mida pesema-voltima-triikima...

siiani oleme panditaara poodi tagasi viinud,
ajalehed ja muu põlev paber läheb maale tulehakatuseks
(nojah, kui nüüd paberit ei tohi põletada,
siis peab mammale selgeks tegema,
et edaspidi teeb tule ahju püssirohu abil.
süütenöör oleks vist seejuures turvaline abivahend?)
ja muu prügi läheb konteinerisse.
plastikkarbid ja klaaspurgid lähevad ka maale,
mamma paneb sinna erineval kujul marju/seeni/kurke sisse.

lugesin mõnd foorumit,
hulljama lahti,
pakendid tulevat ära pesta ja kuivatada!
kilest jogurtipakke ei saa ju nõudepesumasinas pesta.
ja käsitsi pesemiseks puudub mul igasugune motivatsioon.
ja kuidas ma neid kuivatan?
nagu vanaisa maal piimapakke kuivatas,
toika otsas?
lappan rõdu toikaid täis
ja topin jogurtikotid sinna kuivama?
milline uuenduslik disainielement!
noei, see jääb nüüd küll ära!
kui see tõesti peab nii toimuma,
ma hakkan poes oma jogurteid
isiklikku taarasse ümber villima
ja jogurtikotid panen poe prügikasti,
jamagu nendega ise.

* * *

tööl mehed õpetasid,
et piimakotid saab ribadeks lõigata
ja neist siis vannitoavaipu heegeldada.
ühel olla isegi selline masin olnud,
millega sai kerge vaevaga kotte ribadeks lõikuda.
ise tegi!
žilettidest ja kuratteabmillest.
vändaga.

matean jah,
mu boss kogubki enda ümber sellist rahvast,
kes on võimelised
kuratteabmillest
kuratteabmis masinaid ehitama.
ma soovitasin neil heegeldamismasin ehitada
ja ise neid vaipu tootma hakata.
mina ei taha!

* * *

tõmbasin kuskilt
(tõenäoliselt ragn-sellsi lehelt)
"kodus tekkinud jäätmete sorteerimise juhendi".
abiks lektüür!
(kuigi ma pole kindel, et kõik see prügi
saab tekkida minu väikses kodus.
see tekib kindlasti kusagil mujal,
kus on sellise koguse tootmiseks vajalik
ruum ja sisseseade.
see prügi/jääde/jätis
lihtsalt paigutatakse siia meile.
tõenäoliselt teleportatsiooni teel.)

vähemalt esialgu on meie maja konteineripark
endises olekus:
on paberikonteiner
ja olmeprügi konteinerid.

mingit kompostihunnikut ei ole.
võimaitea ka, äkki maja taga on?
ma pole seal ammu käinud.
kui ei ole, siis peagi tekib, eksole.

keeruline värk.
võtame rahulikult,
ei hakka mina oma kartulikoori
kuhugi x-kohta viima.
ehk tuuakse siia veel mõned konteinerid.
krt,
mis kokkuhoid see on,
kui kõik maja paarsada peret
peavad hakkama oma heeringapäid ja kartulikoori
kuhugi kaugele
"kartulikoorte kogumispunkti" vedama...
seniks sööme riisi.

Sildid:







0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home