15 märts 2007

jälle üks pärl (emakeelepäevaks)

et selle kraamiga, mida ma müün,
on nagu on,
st. vahepeal peaaegu-et polnudki,
siis juhtub ikka veel,
et helistab keegi,
kes tahab teada,
millal siis ükskord saab saada.
noh, nüüd juba saab kah,
aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida...

esmaspäeval helistas üks härra,
kes kurtis pikalt,
kuidas tema juba iidamast-aadamast
istub oma hoovis
kivi peal
ja ootab.
kunas meie talle jne...
pikalt ja põimlausetega.

oi, kuidas mulle meeldivad põimlaused!
ja inimesed, kes neid kasutavad :-)
sellised mitmekihilised laused,
mida peab mõningase hoolega jälgima,
et jutust midagi kaotsi ei läheks.
kuulaja ajutegevus peab olema sama kiire
kui rääkija oma.
mul enamasti õnneks ikka on.

ja mu väärastunud ajukeemia
hakkab selliste lausekonstruktsioonide peale
mingit kahtlast mõnuainet eritama.

ühesõnaga selline
verbaalselt väga võimekas klient.
ma muidugi ei saanud siis mainimata jätta,
et tal on äärmiselt nauditav keelekasutus.
"ega nad siin ei kurda jah selle üle!"
kostis ta naerdes.

nojah,
kuna ma peaaegu kedagi ei tunne,
nimed mulle meelde ei jää
ja oma kliente ma ei googelda,
siis ma otseloomulikult ei teadnud,
et mul kõnetraadi teises otsas
üks ajakirjandushärra on.
eks ma vist peaks häbenema,
et ma ei tea, kes on kes.

kuigi ma kahtlen,
et kõik ajakirjanikud
end suuliselt
sellisel kombel väljendavad...
siis ei saaks nad iial midagi kirjutatud,
istuks kuskil toimetuses
ja pommitaks üksteist
põimlausetega.

ohjah,
kuidas saab üks kliendi kaebekõne
nii meeldiv olla. ? !
vahetasime ka paar maili.
ja siis ma leidsin,
et kui klient sel moel sõnadega mängib,
siis ta eeldatavasti ei pahanda,
kui ma ka. natuke.
lasin oma ametialase kirjutamise käsipiduri
pisut lõdvemaks.
ilmselt ta ei pahandanud.

njah.
olgugi, et ma lubasin
tema tellitud kola
soovitud päeval
ta õuele saata
tekib mul niimoodi kiusatus
midagi maha "unustada"
või saata "kogemata" mõni vale asi.
...et tal oleks põhjust helistada.
niimoodi ju ei tehta, eksole!

aga mis ta siis tuleb
meie õue peale
mind oma põimlausetega õrritama :-)

* * *

ega ma tegelikult teagi,
kas mitmetasandilised põimlaused
ja nende kasutamine
üldse ongi emakeelepäeva teema.
või peaks selline nähtus
mingi spordiala alla kuuluma?

Sildid:







0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home