09 detsember 2006

no küll ma olen tubli...

mehe rõõmuks käisin temaga siis platsil sõitmas,
ta miskipärast arvab,
et ma peaksin ikka ise oma autoga sõitma.

tegin seda harjutust,
kus peab autot kallaku peal paigas hoidma
ja ei tohi tagumisele otsa vajuda.

see siduri ja gaasi värk.
seal oli miski karm kallak,
õnneks tänavatel selliseid ei esine.
aga harjutamiseks peabki raskem olema!

kui ma kõige järsema koha peal kõõlusin,
teatas mees:
"siit sa niimoodi enam üles ei lähe,
lase parem kohe alla tagasi!"

no ei, ma ikka proovin,
auto pole ju väljagi surnd veel.
kõrva ja kõhutunde järgi sain ma auto sealt ikkagi üles.

üleval seletas mees,
et vanakoolimehed teevad häda korral seda asja nii,
et tallavad korraga kõiki kolme pedaali.

ma hakkasin itsitama.
väljas hakkas juba pimedaks minema,
ta lihtsalt ei näinud,
mil viisil ma sealt üles läksin.
aga mõte oli õige.
just nii,
parema jalaga nii gaasi kui pidurit käsitsedes
(või on jala kohta mõni muu sõna? jalutsedes?)
ma sealt üles saingi.

eks harjutama peab veel,
aga rahul olen ikka.

hämm,
kas autokoolis seda asja mitte käsipiduriga ei tehta?






8 lisas:

09 detsember, 2006 20:21, Blogger KK ütles...

Ei ole kallakuid? Kus kandis sa elad;)
Sossi mägi, Kadaka ja Tähetorni rist jne.

 
09 detsember, 2006 21:38, Blogger ematehnik ütles...

ohmaitea, need ei tundunud nii hirmsad. siiani.
aga hea, et sa ütlesid, saan linna kaardile paar vältimisväärset kohta märkida ;-)

 
09 detsember, 2006 22:27, Anonymous Anonüümne ütles...

Tondi raudteeülesõidule ei taha sa ka võib-olla päris esimestel päevadel sattuda.

 
10 detsember, 2006 11:30, Anonymous Anonüümne ütles...

Autokoolis tehakse seda NII
seisu- KUI käsipiduriga. Ja ARK-i eksamil pead mõlematmoodi oskama. Vähemalt peaksid. Võib-olla nad ei küsi.

 
10 detsember, 2006 12:02, Blogger KK ütles...

Mina ei mäleta käsipidurist midagi, kõik käis ikka siduri "libistamisega". Kahe pedaaliga tuli niiviisi tasakaal saada, et alla ei vajunud ja edasi ka ei läinud. Väga hea kogemuse sain, käsikat kasutan ise praegu ikka väga harva. Alati mängin pedaalidega.
Aga Sossi mägi on mu igapäevane tee:), pole hullu midagi. Kadakas tegin aga sõidueksamit, khm-khm.

 
10 detsember, 2006 15:22, Anonymous Anonüümne ütles...

Tartus, mu oma kodu kõrval, on üks "superhea" tõus. Järsk. Seda esiteks. Teiseks on seal ka igasuguste teetööde ajast lahtiseid kivikesi. Niiet üpris lõbus on vaadata, kuidas mõni suurel teel sõitnutele teed andja seal muudkui kraabib ja pusib, aga paigalt ei saa:p Talvel libedaga.. või kui lumi on kõvasti kinni tambitud, on veel huvitavam.
Aga tegelikult on asi muidugi naljast kaugel, sest see järsk koht pole ohutu jalakäijatelegi. Seda siis mäest alla minnes.

 
11 detsember, 2006 16:06, Blogger Kairit ütles...

Autokoolis on nii, et ise valid, kuidas teed, aga eksaminaatoril on näiteks õigus su käsipiduri kasutamise oskust kontrollida. Aga ega nad praktikas autoaknast sisse ei vahi, et kuidas teed.
Mina tegin ilma käsipidurita, sest õpetaja mind nii õpetas ja ütles ka, et käsipiduriga on lihtsalt üks asi rohkem, millele mõelda. Ja ma usun, et tal oli õigus- nüüd juba aprillist saadik sõidan pea iga päev ja käsipidurit pole kordagi vaja läinud ja ühtegi ohuolukorda kallaku peal- kasvõi igapäevasel Riia mäe foori all unnn-unnnitamisel pole olnud...

 
12 detsember, 2006 09:43, Anonymous Anonüümne ütles...

Ju on vist õigus, et autokoolil ja autokoolil on vahe. Ja aknast pole eksaminaatoril vajagi sisse vahtida, see on auto pealt nähtav-kuuldav, kummaga tehakse.

 

Postita kommentaar

<< Home