30 november 2006

täiskasvanute magus elu

Daki kirjutab täiskasvanute raskest elust.

aga mulle päris meeldib.
meeldib osta poes korraga kümmekond pakki erinevaid komme,
laduda need kassalindile
ja jälgida kassaneiu näoilmet,
kui hr. isatehnik võtab korvist
õhukese pakikese vaakumiga vorstiviile,
asetab need elegantse kaarega lindile
ja ütleb kassaneiule: "me ostsime ikka süüa ka!"

kommi läheb meil palju.
täiskasvanu on ikka hea olla,
ükski ema vist ei lase oma lastel
nii ohjeldamatult magusat tarbida.
istuda teleka ette maha,
teha oma kommipakid lahti
ja süüagi õhtuks ainult komme.

põnnil on asjast oma arvamus:
kui talle üllatusmuna ostsime,
kooris ta selle lahti
ja tahtis muna sokolaadist koore
prügikasti visata.
ta isegi ei proovinud seda!
ull laps.


heh, täiskasvanu on ikka hea olla!

ei pea näiteks piimasuppi sööma.
võid paljast sinki süüa,
või juustuga pooleks.
ja võib kaua üleval olla.
kui jaksad...


need olmeasjad,
millest Daki räägib,
need on kuidagi paratamatud ja normaalsed.
eks ma olen vist liiga kaua täiskasvanu olnud.


tegelikult ma arvasin
umbes viieaastasena,
et koolis õpetataksegi seda,
kuidas üüri maksta.
üürimaksmine oli keeruline asi,
läksime emaga pangamajja
või oli see hoiukassa.
ja seal pidi ta mingile tädile
midagi tähtsat ütlema.
üks paber oli, kviitung vist,
ema pidi sinna mingid õiged numbrid peale kirjutama.
vot selleks tuligi kooli minna,
et teaks,
mis numbreid kirjutada
ja kuhu see paber viia.
keeruline värk ju.






2 lisas:

01 detsember, 2006 03:38, Anonymous Anonüümne ütles...

Ptüi-ptüi-ptüi (üle vasaku õla), aga mulle tundub, et need hirmsad vintsutused, mida D blogis kirjeldati, käivadki "algajate täiskasvanute" eluga kaasas. Ummistused, voolukõikumise tõttu läbipõlenud pesumasina miski kiip/plaat jne. Hiljem nagu jätaks elu nendest probleemidest sind rahule ja siirduks uute ohvrite juurde:D Või siis on nii, et hiljem on juba esimestest kurbadest kogemustest teada, mida teha, ja jamade lahendamine käib suht-automaatselt.
Meil oli täna täpselt sama lugu poes. Vaja lapsele päkapikunänni osta (küll mitte komme, vaid igasuguseid kuivatatud puuvilju, mõned neist jogurtiski - nämma). Kogu selle nännikuhila juures (ostsin loodetavasti paariks nädalaks ette, aga nagunii pistame mehega osa pintslisse) paarsada grammikest sinki ja teist sama palju heeringat. Mõnus;)

 
01 detsember, 2006 10:04, Anonymous Anonüümne ütles...

kusjuures mina ei mäleta mingeid selliseid probleeme nagu Daki räägib. no küllap oli kah või maitea. võibolla sain ma lapsepõlvekodust suhteliselt hea baasi lihtsalt? kuigi ega ma seal eriti midagi teinud..

 

Postita kommentaar

<< Home