07 detsember 2006

segane targutus

Intelligentse disaini teooria on Ameerikas mõnede kristlaste seas väga populaarne pseudoteadus, mis väidab lühidalt, et elusorganismide arengut saab seletada ainult kõrgema, "intelligentse väe" tegemiste kaudu.
see siis siit.

arengu osas ma darvinismis nagu ei kahtle.
mul on pigem mõnede asjade alguse kohta segased tunded.

kreatsionist ma nagu ka ei ole...
st. et nüüd oli mingi jumal ja võttis pihuga savi
(siin oli enne trükiviga "võttis pihuga savu", irw.)
ja mätsis mingi mehe kokku-
no seda ei usu ma nüüd kindlasti.

inimene on vist tõesti religioosne,
nagu Signe mu eelmise targutuse kommentaarides ütles.

või on mul arengupeetus:
nagu laps, jätkan ma küsimist "aga miks?"
ei taha kuidagi leppida sellega,
et kõik lihtsalt on.
on nagu on.

asjad pidid ju kusagilt alguse saama...
kuidas?

ma ei otsi vist mitte niivõrd usku
kui vastuseid...
kui neid kahte asja üldse eristada annab...

* * *

vaatasin netis ringi,
päris palju on selliseid põhjendusi:
"see või teine asi on jama, sest see on jama."

paluks mingit postimüügikataloogi
maailmavaadete kohta,
kust saaksin endale sobiva välja valida.
minu aastates võiks ju midagi juba olla.
midagi enamat kui kahtlused.

"nihilismi sugemetega skeptiline relativist"
on kuidagi laialivalguv...






4 lisas:

08 detsember, 2006 08:34, Blogger Thredahlia ütles...

Mina pean end agnostikuks, selliseks ateismile kalduvaks, ilmselt... Mõnes situatsioonis äkki tuleb kasuks:
http://www.loservillex.com/reaper.html

 
08 detsember, 2006 18:14, Blogger Reede ütles...

Aga miks Sa tahad vastuseid teada? Iga vastus tekitab sada uut küsimust ja nii saab elu enne otsa, kui kõik vastused teada saad :)
Mina pean viimasel ajal vastama kuueaastase poisi küsimustele ja see on täiesti lõputu tegevus. Alustame näiteks küsimusest :"miks peavad halvad asjad inimestega juhtuma?" ja jõuame küsimuseni:"kas kõik isad on ühel päeval sündinud?", kui juttu tuleb isadepäeva tähistamisest. Ma ütlen, see vastamine ei lõpe iialgi. Muidugi peab vastama, sest nagu üks nelja-aastane tüdruk mulle kunagi teatas, kui ma ütlesin talle, et ma praegu enam ei jõua ta küsimustele vastata, et "kus siis mina kõik teada saan, kui ma ei küsi". Jah, eks ta ole.

 
09 detsember, 2006 01:43, Anonymous Anonüümne ütles...

Asjade algusega on tead selline värk, et need algasid ropult ammu, ikka hästiväga ammu. Ja ropult pika aja jooksul võib nii mõndagi juhtuda. Ka väga ebatõenäolisi asju.

 
09 detsember, 2006 06:25, Blogger Reede ütles...

Aga MIKS kõik need asjad hakkasid, MIKS ometi? Kas kellegil on kõike seda vaja, mis toimub :)
Või ei peagi vaja olema, lihtsalt on. Niisama. Sest miks ka mitte alata ja olla.

 

Postita kommentaar

<< Home