01 november 2006

kudujuttu: keerdsilmustest

Kullaketrajate foorumis räägiti keerdsilmustest.

valus teema.
ma aimasin juba ammu, et miski on mu kudumisvõtete juures valesti.
ohutum tundus seda teemat ignoreerida,
seda enam, et tulemus jäi ju õige.
valesti on mul vist õige mitu asja, aga kuna ma nagunii ei tea,
kuidas õigesti kududa, siis pole ma asjasse ka eriliselt süvenenud.
vaatad koepilti ja mõnikord libistad pilgu tingmärgi kirjeldusest üle,
saab nagu hakkama küll. ma ju näen, kuidas kude välja peab nägema.

ausalt öeldes on mul täiesti ükskõik,
kuidaspidi need parempidised silmad vardal on.
kas silmuse parem pool on vardast ees- või tagapool.
edasi-tagasi kududes on vist ühtpidi,
ringselt kududes teistpidi.
ma isegi ei tea täpselt :-D
koon seda, mis on ja nii, et õige jääks.



siin ta on,
minu armas valevõte.

jama ongi vaid vasakpidistega:
ringselt kududes tulevad vasakpidiste peale
vasakpidiseid kududes keerdsilmad.
näiteks soonikut kududes.
selle vältimiseks on mul järgmine valevõte-
koon samamoodi vale võttega, aga läbi silmuse tagumise külje.



pisut häiriv on,
seetõttu olen ringselt kudumiseks koekirja valides jälginud,
et üle mõistuse palju vasakpidiseid silmi ei oleks.

nüüd võtsin end kokku (keskele)
ja õppisin selle õige vasakpidise ära.

vot selle.
ving-ving.
ega ta mulle ei meeldi,
koormab randmeid
ja on üldse jama.
(võibolla on alguse asi)
vale võttega on tunduvalt vähem liigutamist.
aga noh, mõnes kohas on mul seda õiget võtet vaja.






kogemus:
millegi sellise õppimiseks
on Addi kõige libedamad vardad
ja peenike, harva korrutusega ning
neljast niidist koosnev lõng
kõige halvem valik.

ja veel:
kui kirjutada "parempidised ja pahempidised",
siis peab hoolikamalt lugema.
kui kirjutada "parempidised ja vasakpidised",
ei loe ka diagonaalis lugedes valesti.
sellepärast ma nii.






3 lisas:

01 november, 2006 14:38, Blogger Anu ütles...

jajah... tuttav lugu:) mulle tundus ka see valevõte palju kergem ja vähem aeganõudev. ja ise ka imestan, kuidas ma sain niimoodi ümber õppida, et ma enam üldse sellest kudumisviisist puudust ei oska tunda, kuigi see "õige" moodus ju palju keerulisem tundub olema. eks vist saad võtte "randmesse" ja hakkabki tulema. pärast on ses mõttes hea, et mõningaid mustreid on kergem kududa.

 
01 november, 2006 17:44, Blogger Terje ütles...

Mis sa tekitad siin kmplksi, ma ka vale kuduja. Aga soonikusse valepidiseid kududes mul miskipärast keerdsilmuseid vasakule poolele ei teki, praegu just igaks juhuks kontrollisin poolikut sokki.

 
08 november, 2006 14:32, Anonymous Anonüümne ütles...

mm. mina olen ka eluaeg valesti kudunud ja pole ka mingeid keerdsilmuseid tulnud, kuigi, noh, ega ma ringselt kudumist pole palju teinud kah (no just nimelt sokisoonikut).

ma ei hakka ümber õppima enne, kui mingi jama tekib:)

 

Postita kommentaar

<< Home