24 oktoober 2006

erinevused

ratsionaalne maailm:

tuleb keegi ja ütleb,
et miski mu masinavärgist ei tööta korralikult.
no näiteks ei trüki mu printer a-tähti.

jajah, ma tean, et ei trüki.
ja et üldiselt on heaks tavaks
teksti sees ka a-tähed ära trükkida.

tõepoolest ei trüki.
on selline a-puudeline printer.
ma ei oska seda parandada.
mulle on öeldud, et seda ei saagi parandada.

ülejäänute informeerimiseks riputan üles sildi
"printer on a-puudega, parandada seda ei saa."

teema lõpp.



emotsionaalne maailm:


keegi ütleb:
su printer ei trüki a-tähti!
sa võiksid midagi ette võtta!
ilma a-tähtedeta teksti on paha lugeda!
enne millegi printimist
võiksid sa üldse korralikult printima õppida!

printeriomanik:
ta ütles mulle pahasti!
ma ei prindi enam kunagi midagi!

koor:
kuidas saab niimoodi öelda!
igavesed õelutsejad!
(vahepeal korratakse mingit refrääni)

siis tuleb keegi sotsiaalselt vähekompetentne
ja defineerib probleemi:
kuulge, see on ju a-puudeline printer,
see ei saagi teisiti.

mispeale koor üritab teda tappa:
miks sa tuled solvama?
sa oled kibestunud!
...

refrään

lohutav koor astub üles mitmes erinevas kohas.
esialgne sõnavõtt printimise puudulikkuse kohta
on ammu kaduma läinud või kustutatud.
koor lohutab edasi.
koorile lisandub uusi liikmeid.
sotsiaalne tegevus jätkub.
kogukond tunneb ühtsustunnet.

________________________________________


ei nori ma kedagi.
püüan endale olukorda lihtsalt lahti mõtestada.
minu suhteliselt ratsionaalse mõtlemise
ja vähese empaatiavõime tõttu
jääb mulle hämaraks,
miks ja kuidas üldse
selline suur probleem tekkis.

mulle meeldivad tehnokraadid.
(või on selle ilmavaate jaoks parem nimetus?)
on probleem- defineerime selle.
kui saab parandada, siis ütleme, kuidas seda teha.
kui ei saa parandada, siis on nagu on.
lepime asjaga ja teemal lõpp.

sotsiaalselt ebakompetentsena
on päris raske mõista
milline on sellise emotsionaalse kära eesmärk.
probleemi see ei lahenda,
see ei luba seda isegi defineerida, nimetada, välja öelda.
mumeelest see käratsemine pigem võimendab probleemi.
küllap on see tegevus oluline mingi ühtsustunde saavutamiseks?

inimesed on huvitavad.






5 lisas:

25 oktoober, 2006 17:58, Blogger Kajakas ütles...

oi jumal kuidas mulle meeldivad Su stiliseeritud väljaütlemised. Lihtsalt jumaldan :)
Aitäh!

Mõtlen ka samuti :) Printerit peksta pole mõtet

 
26 oktoober, 2006 14:08, Blogger Viljar ütles...

Prinetrit peksta pole mõtet. Printer tuleb lihtsalt minema visata ja uus asemele tuua.
Ma ei saa küll võibolla juhusliku möödajalutajana jutu tagamõttele õieti pihta, kuid printerit, mis ei ole loodud töötama nii nagu printer, ei ole mõtet ju printeriks kutsuda...

 
26 oktoober, 2006 14:51, Blogger ematehnik ütles...

viljarile, taustainfoks:
keegi ütles kusagil blogivale düsgraafikule pahasti.
sellest tekkis suur lärm.

 
26 oktoober, 2006 17:11, Anonymous Anonüümne ütles...

Selliste a-puudega printerite (ja muu rahva :)) abistamiseks on leiutatud spellerid, mis vähemalt raskemad vead esile toovad ja asendust pakuvad.

 
26 oktoober, 2006 17:30, Blogger ematehnik ütles...

jah, aga kas see speller on igas blogikeskkonnas kasutatav?
ja võibolla ei ole iga arvutikasutaja võimeline seda installimagi...

ahmaeitea,
meie eesmärgid on head, aga
abistamiskatseid peetakse mõnikord rünnakuteks. ma pigem ei prooviks.

 

Postita kommentaar

<< Home