15 september 2006

leiutamise päev

täna on mul leiutamise-päev.

köögi kardinate elektrifitseerimine:

meil on köögikardin riputatud vana lamellkardina mehhanismi külge.
mulle meeldis see nöörist tõmbamise variant, ei pea kardinat katkuma.
sikutad nöörist ühtpidi, tuleb kardin ette.
sikutad teistpidi, läheb eest ära.
paraku on see nöör ainult akna ühes otsas.
selles otsas, mis jääb istuva isatehniku selja taha.
tahtsin kardinat eest ära ja siis jälle ette (vahelduv pilvisus, junõu).
isatehnik tegi juba nägusid, et ma tal kogu aeg seljas elan.
vot mõtlesingi välja, et kardinamehhanismile on vaja külge panna
see mootor, mis igasuguseid mootorventiile krutib.
on selline mootor, kerib mõlemat pidi.
paneks lüliti aknalaua serva, just keset akent, et mõlemad ligi ulataks.
isatehnik ohkas raskelt
ja arvas, et auto aknatõstuki mootor käib kah.

ma olen nõus mootori valiku osas isegi järgi andma,
kui ta selle värgi kokku paneks...



teine tänane leiutis on muutuva mahuga boiler sooja vee tarbeks.

nõude- või kätepesuks on mammale 15 liitrist küll ja veel.
aga kui ta tahab duši alla minna, on 15 liitrit selgelt vähe.
suurt boilerit kogu aeg soojas hoida tuleb kulukas.
kahte boilerit ka nagu ei tahaks osta.

mõtlesingi, et tuleb paisupaagist boiler ehitada.
sellel on kummikott sees, mida rohkem on kummikotis õhku, seda vähem vett paaki mahub. ja vastupidi.
klapid ja kompressor järgi, kui tahab rohkem vett, laseb õhu välja.
peale pesemist vajutab nupule,
kompressor pumpab jälle õhu paaki ja veemaht väheneb.
ega siis sellepärast, et mamma saunapäeva saaks teha,
pea kogu issanda aeg aeg tünnitäis vett kuum olema!

selline loominguline päev mul täna.
ainult isatehnik tundus kohati pisut tüdind näoga olema.
nüüd läks veel tööd tegema.
tundus, et läks rõõmuga.
pole midagi, ise ta mind tahtis,
nüüd kannatagu ära!






3 lisas:

16 september, 2006 14:07, Blogger KK ütles...

Miks sa arvad, et suurt boilerit on kallis kogu aeg sees hoida?
Mul on nt 100 l ja see onkogu aeg sees, ise reguleerib om atemperatuuri seal ning kaks kuumusastet on ka. Ma ei oska öelda, palju konkreetselt tooo boiler elektrit võtab aga suvel peale boileri on mul elektripliit, plaadimängija ja arvuti ning arved on 100 eegu piires (natsa peale ja maha). Pole ju hull? Või siiski?
Minu meelest kulutavad rohkem nee, kes boilerit sisse ja välja lülitavad. Soojenemiseks kulutab too rohkem elektrit kui stabiilset temperatuuri hoides. Mu loogika siuke :P

 
16 september, 2006 14:33, Blogger ematehnik ütles...

su loogikal pole häda midagi,
aga meil on "eritingimus": värk peab olema kasutajakindel.
ja kasutaja keerab temperatuuri maha, nii 40 kraadi peale, et ikka kokku hoida.
mistõttu hakkavad boileris vohama mingid kahtlased organismid, mis tiigilõhna levitavad jne.
lõpuks saame me kõik sealt legionella...
selle mikrofloora boilerist väljasaamine on paras ooper ja üsna mõttetu, kuna kahe nädala pärast on olukord endine.
ma ei ole suutnud meie kasutajale seda energia-asja siiani selgeks teha. olen korduvalt üritanud, ei mingit efekti. maitea, mis värk on.
ometi olen ma mõned head aastad inimestele seda energia-asja selgitanud. ju ma olen pädevuse kaotanud.
ma võin kõik asjad välja arvutada, aga kohalikes tingimustes lisandub tegur "ämm" ja see tegur on muutuja. pointless värk.

ühesõnaga olen ma arvamusel, et teatud juhtudel on targem tehnikat täiustada kui püüda inimest õpetada.

 
16 september, 2006 22:47, Blogger KK ütles...

Ma tean, mida sa tunned :). Inimeste hoiakutega pole mõtet võidelda.

 

Postita kommentaar

<< Home