12 september 2006

jälle!

nii uskumatu, kui see ka ei tundu:
mul käis jälle küsitleja.
eelmine käis 12. augustil!
kellel mis igakuiselt käib,
mõnel Tehnikamaailm, mõnel küsitleja.

tänane oli ühest teisest uuringufirmast
ja seekord euroliidu-teemaliste küsimustega.
heh, ma oleks tahtnud hoopis eesti asja kohta
oma arvamust avaldada :)
need euroküsimused olid muidu päris normaalsed,
vähemalt sain ma neist üheselt aru.
aga võibolla olen ma arenenud :)

mulle ei sobi suuremat, kui mulle küsimusi vms. ette loetakse.
ise lugedes oleks kõik palju selgem.
kui kõik vastusevariandid ka ette loeti,
oli mul küsimuse täpne formuleering juba meelest läinud
ja tal tuli mulle uuesti küsimst ette lugeda.
ilmselt on mul kõrvade ja aju vahel mingi külmjoode,
vahepeal laseb läbi,
siis jälle ei lase.
neetud Altzheimer!

aga eks ma õpin,
kui küsitluskäigud jätkuma peaks.
ootan juba huviga :)
loodetavasti ei ole järgmine küsitleja statistikaametist.
aastaid tagasi mul käis üks selline.
vot see oli karm värk,
pool aastat vist kirjutasin üles
iga sendi ja krooni,
vorstikillu ja kartuli
ja kõik muu,
mida ostsime või saime.
see polnud üldse lõbus.
ei meeldi mulle need leibkonnauuringud!






5 lisas:

12 september, 2006 02:08, Anonymous Anonüümne ütles...

Küll on huvitav teada saada, et need eurobaromeetri küsimused mõnele inimesele ka arusaadavad tunduvad! Olen ise küsitlejana nägemas kurja vaeva, et mõneski vastajas väike lambike põlema läheks: ahaa, ma sain sellest küsimusest aru ja mul on asjast oma arvamus! Kahjuks vene keelt kõnelevaid pensionäre jätab kõik see külmaks ning vaatamata minu ponnistustele seletada asju arusaadavamalt ümber, on levinuim vastus ikka "Ne znaju"....
Aga need järgmised küsitlejad tulevad ükskord niikuinii ...ja siis on neil hoopis teised teemad ja loodetavasti vastajasõbralikumad (lugemist võimaldavad) ettekirjutused!

 
12 september, 2006 07:33, Blogger Elsa ütles...

Näe,saa vaata ikka ette, kes sinu postituse lugema juhtuvad. Küsitlejad näiteks. Ja mina esindan uuringumetoodikute leeri sootuks. Hea mitu aastat olin leibkonna eelarve uuringu metoodik. Ja võin öelda, et kahjuks isegi mitte iga teine küsitletav ei taha neid ankeete täita. Nii et sa oled hirmus tubli kirumisele vaatamata ja mul on su pärast hea meel ;)
Küsitluste vastu ongi mul professionaalne huvi.Aga vaat uuringufirmast on neid mind koju püüdma sattunud vaid üks...

 
12 september, 2006 09:13, Blogger ematehnik ütles...

selle leibkonna-uuringu ajal olin ma veel noor, loll ja leebe :) ei osanud ära öelda. noh ja eks keegi peab neid tabeleid ju täitma ka.
tõenäoliselt ma enam leibkonnauuringu kätte ei jää? eestis on ju rohkem inimesi...

see küsitlemise metoodika tundub üks omaette põnev asi olema. kui küsitletav ei saa küsimusest aru, siis peab seda talle vist hästi tuima näoga lahti seletama, et ta küsitleja intonatsiooni ja miimika poolt mõjutatud ei saaks...
tundub, et ka siin toimib Heisenbergi määramatuse printsiip: juba küsimise fakt mõjutab vastust.
kas igal küsitlejal on mingi individuaalne "mõjufaktor", number, millega tema toodud tulemused läbi korrutatakse?

 
14 september, 2006 10:29, Anonymous Anonüümne ütles...

ma olen alati tahtnud mõnes küsitluses või uuringus osaleda, aga pole kunagi valimi hulka sattunud :(

 
17 september, 2006 19:18, Blogger Anu ütles...

mulle meeldib ka küsitlustes osaleda:)

 

Postita kommentaar

<< Home