14 september 2006

kuduinfo: Novita Jussi

tundub, et kõik kudujad käisid säästumarketist Jussi lõnga kokku ostmas :)
kudusin ühe toki läbi, panen tulemused ka siia kirja,
ehk on kellelgi veel kahtlusi, kas ostetud lõngast ikka jätkub.
soovi korral saab minu numbrite järgi üht-teist välja arvutada.
ma olen enda jaoks paar oma kampsikut üle mõõtnud,
pikema ja lühema, liibuva ja avarama, tean nende pindalasid dm²-s.
peale ühe toki ärakudumist saan mõõta ja arvutada, mitu dm² tokist tuleb
ja milliseks kampsuniks lõnga jätkub.

lõng Jussi
100g/200m
varras nr.4
kude 4P/2V,
mõned palmikukeerud parempidistel triipudel.

ühest tokist sain 20 cm kõrguse ja umbes 75 cm laiuse tüki.
täpset laiust on raske öelda, 75 cm on keskmiselt venitatuna.
tüki pindala on ~15 dm².

reas on 168 silma ja ridu on 54.
kokku siis 9072 silma.






9 lisas:

14 september, 2006 01:53, Blogger Krentu ütles...

Ematehnik, sa väärid oma nime 100%liselt:)
Aga minu kogemused on, et iga kuduja koob ikkagi nii eriliselt, et sellised arvutused on kasulikud siiski ühe ja sama kuduja poolt kootavate esemete lõngakulu arvutamiseks. Näiteks kui me võistlesime Haapsalu salli kudumise päeval ja pidime kõik täpselt ühesugused lapid tegema, siis tulemuseks oli lappe, mis olid oma naabritest kuni poole väiksemad (suuremad).

 
14 september, 2006 02:03, Blogger ematehnik ütles...

avastasin praegu, et ma koon päris normaalselt :)
Jussi lõngavöö:
18 silma= 10 cm
26 rida= 10 cm

minu tulemus:
19 silma= 10 cm
26 rida= 10 cm

ma arvasin, et koon pigem lõdvalt...

 
14 september, 2006 09:32, Blogger KK ütles...

Mõtlesin ja arvutasin... Minu Jussi läheb üheks kampsikuks, mille tiheduseks öeldakse 4,5silma ja 6 rida peaks võrduma siis 2,5cm. Seega kui ma nood 4ga korrutan, saan 18silmax24rida=10cm.
Umbes täpselt õige:).
Ja vaja oleks mul seda siis ca 1100-1200 meetrit. Jussis on ühes tokis ca 200m... järelikult! ma ostsin seda liiga palju :D

 
14 september, 2006 10:42, Blogger Elsa ütles...

Oo, mulle meeldib su lähenemine asjadele :P Sinus on hea annus inseneri ikka ;) Mina teen ka arvepidamisi silmade-sentimeetriteni välja, aga sina ületad mindki! ;)
Minul on arenguruumi sinnamaale, et mõne tüüpkampsuni pindala ära arvutada :P

 
14 september, 2006 19:11, Blogger Krentu ütles...

Mina olen ka tähele pannud, et kui ma kõik ise ilusti välja arvutan, tuleb palju parem tulemus kui mingit valmis õpetust kasutades. Pealegi pean ma alati arvutama, sest kõik kampsunid on nii suured.
Iseenesest meeldib arvutamine mulle väga, minagi ju peaaegu insener, aga vahel tahaks lihtsalt ilma mõtlemata kududa :)

 
14 september, 2006 19:59, Blogger ematehnik ütles...

krentu, kas sa oled ka XS-versioon?
mina olen, kohati on tülikas, aga vahel on hea ka. oleksin ma mingi L või XL, ma ei saaks endale iial midagi kootud, tüdineks enne ära.

 
14 september, 2006 21:41, Blogger Krentu ütles...

Täpselt nii. XS. Ja L-i jaoks ei viitsiks tõesti eriti kududa, eriti veel peenikesest lõngast. Ja kui palju lõnga veel sinna läheks!

 
14 september, 2006 22:40, Blogger ematehnik ütles...

L-d ja edasi on ilmselt kannatlikumad. kannatlikkus on ju voorus.

 
15 september, 2006 14:07, Blogger Tiina ütles...

Selle L(XL)-iga on minul pigem see probleem, et ei taha nagu "mammutit" päris kivisse ka raiuda :D Alati on ju lootus, et homme olen veidi pisem.

Kannatust isegi jagub.

Aga ka lõnga kulub palju. Liiga palju.

 

Postita kommentaar

<< Home