28 aprill 2006

kasuka kudumisest põhjalikumalt

ega inimene ikka teise hädast ei õpi :-D
mõned kohe tahavad ise jamasse sattuda.
proovige, kui tahate, aga ärge siis mu vaenlasteks hakake ;-)

püüdsin selle kampsunkasuka skeemi joonistada, logipidamine oli tiheda harutamise tõttu kuidagi ärritav, seega reakaupa logi ei ole.
ega logist vist kasu ka poleks, mu mõõtmed ei vasta kehtivatele standarditele.
eks igaüks mõõdab ja arvutab ise.

algatuseks kudusin valmis lillaga märgitud osa. alustasin seljalt, kaenlaaluse kõrguselt. varrukakaared tegin oma põhilõike järgi (mul on üks enda mõõtudele vastav põhilõige, mille järgi ma koon).
hõlma servad kudusin ripskoes, st. tagasireal neli äärmist silmust parempidiselt.
hõlmad sain viltuseks nii, et jätsin hõlma servast järjest silmi kudumata, lihtsalt vardale ootama. lõpus oli umbes 5 silmust + need mahajäetud silmused, kaenlaaluse osa jaoks tekitasin mõned silmad juurde ka.

siis kudusin sinisega märgitud kolmnurga.
kudusin edasi-tagasi, iga rea lõpust jätsin ühe silmuse kudumata vardale.
rohelise joonega ongi märgitud need vardale jäänud silmused.



siis kudusin oma põhilõike järgi varrukad valmis ja kudusin krae. krae kudumiseks korjasin silmad kaelaaugust üles ja kudusin x rida. 3-4 viimast rida on ripskoes, et krae rullima ei hakkaks. servad nagu hõlmalgi, ka ripskoes.

kui vajalikud detailid valmis, võib kõik ülejäänud lõnga vabalt ära kududa.

edasi korjasin kõik rohelise joonega märgitud silmad ühele vardale (kasutasin ringvardaid, tavaliste peale see poleks mahtunud). mõõdulindi ja kalkulaatori abiga tegin kindlaks,, mitu silma mul tegelikult vaja on, et see värk mul ümber ulatuks ja teda liiga palju ei tuleks. igatahes tuli sealt silmade vahelt uusi silmi juurde tekitada.
siis kudusin edasi-tagasi, edasiread parempidi, tagasiread vasakpidi.
servad ikka ripskoes, 4 silma, nagu alguseski.
keskjoonel (punase joonega märgistatud) kasvatasin igal edasireal kaks silma juurde. servades kahandasin need jälle ära, kudusin mõlemast servast 4. ja 5. silma kokku.
tagasiread kudusin ilma kasvatamiste-kahandamisteta.

kuskil sealmaal, kus teistel inimestel puusad on, hakkasin üksikuid silmi juurde kasvatama, küljejoonele ja selle lähedale. natuke avarust oli vaja juurde anda.
neli-viis viimast rida kudusin kõik parempidi, et serv üles rullima ei hakkaks.

mina ei tea, mis viga on, aga selle kasvatamise skeemi järgi (igal parempidireal keskmisest silmareast kummalegi poole üks silm juurde kasvatada) jäi mul sabaots lokkima. harutasin seal üksjagu, lõpuks kudusin viimased 15 cm hoopis ilma kasvatamisteta, siis jäi nii enam-vähem. kui keegi targem teab öelda, kuidas seda asja tegelikult tegema peaks, et ei lokiks, oleks abiks küll.

ära kudusin 800 grammi OnLine Maxima lõnga.
mul endal on sellest asjast siiani juhe koos,
mu selgitus on segane ja see kudumine polnud sugugi selgem.

kindlasti unustasin ma midagi olulist mainida, minu puhul on see suht tavaline.
eks küsige ise, kui midagi selgusetuks jäi.
(peale mu selgitusi läheb see kõik teil veel segasemaks).
põhiline: tuleb tihti proovida. kui silmad tugeva lõnga peale ajada, saab peegli ees uurida, kas hõlmad ikka kokku ulatavad ja kuidas see asi üldse seljas istub.







2 lisas:

28 aprill, 2006 10:16, Blogger muna ütles...

oooo... suurimad tänud õpetuse eest :)) Kui näed mõne aja pärast samalaadseid mantleid tänaval vastu tulemas, tea, et su õpetusest on kasu olnud ;)

 
28 aprill, 2006 18:32, Blogger Terje ütles...

Mina igastahes ei saanud midagi aru:) Enne veel tundus, et äkki saan, aga nüüd küll enam mitte.

 

Postita kommentaar

<< Home