23 september 2006

oma rikutuse tasemel

"Kellele ei meeldi, ärgu vaadaku. Meie lööme oma peldiku püsti!"

nii kirjutas Viivi Luik Postimehes
presidendivalimistest ja muust.

see "kellele ei meeldi..." on teatud seltskonna iseloomustus.
ja peldik oli tõepoolest peldik,
Põlva surnuaial, vanade haudade peal.

ega ma teagi, mida kirjutaja täpselt mõtles.
eks iga lugeja mõistab oma rikutuse tasemel.
et ega kirjanik ikka niisama ja kogemata
ühessamas kirjatükis ei räägi
peldikupüstitamisest ja presidendivalimistest.

sest mine tea, kuidas need inimesed asjast aru saavad.
kas ikka mõistavad, et valimised on muutunud peldikupüstitamiseks.
või arvavad kogunisti,
et kirjanik vihjas kedagi upitatavat-püstitatavat peldik olevat.


mis ma sest ikka enam?
halb tunne jäi.
ja kui ma olen vait,
siis olen ma justkui nõus.

sulekasutamist nii meisterlikult valdav inimene
vast ikka teab,
mida ta erinevaid asju ühte juttu kokku pannes
võib tulemuseks saada.
kuidas neid asju koos
võib (valesti) mõista.

jajah,
valu ja mure
tuleviku pärast.
ja siiski.
see oli mu meelest pisut liig.
et tekkis üldse võimalus
selliseks tõlgenduseks.
oma rikutuse tasemel.






0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home