12 august 2006

käis ja küsis...

ühel õhtul käis meil küsitleja.

(uskumatu, aga nad on päriselt olemas!
oleks ta hologramm olnud,
oleks mu kassloomad tast läbi jalutanud.
siis ikkagi päris reaalne küsitleja.)

päris lahe oli,
harva juhtub, et kellelgi on sinu vastu nii palju huvi,
et tuleb kohe kohale ja küsib,
mida ma arvan ja mõtlen...
oh, ma olin sellest ootamatust tähelepanust kohe elevil :)

enamus tema küsimusi oli kahjuks poliitikaga seotud,
see nii huvitav ei olnud.
poliitika on nagu võrrand, mis koosneb ainult muutujatest.
milleski ei tea kindel olla.
aga küsimuste vastuste hulgas ei olnud selliseid, nagu "sõltub" jne.

pärast tulid põnevamad küsimused.

küsitleja-proua oli kena inime,
aga ma oleks tahtnud suhelda selle inimesega,
kes neid küsimusi välja mõtleb.

no mida mõeldakse küsimusega
"kui oluline on teie jaoks edukus?".

tegin juba suu lahti, et öelda:
"defineerige palun edukus".
siis panin suu kinni tagasi.
küsitleja on vaid küsitleja.
tema seda küsimust välja ei mõelnud.
vaevalt ta teab, mida mõtleja mõtles.
tema töö on küsimusi ette lugeda.

mis on siis edukus?

kõrge ametipost, suure palga ja ametiautoga?
olla nii kuulus, et inimesed sind tänaval ära tunnevad?
sel moel ma küll edukas olla ei tahaks,
see võib pööraselt koormav olla.

aga ometi on ka minul omad pisikesed eduelamused...
või mis see siis on, kui ma olen iseendaga rahul,
kui olen mõne pisikese asjaga toime tulnud.
näiteks mõne sellisega, mida ma igapäev ei tee,
aga võtsin ette, et ma vähemalt proovin...
ja selgus, et ma saan hakkama küll!

see pole ju edukus?
ja siiski on...
minu isiklik pisike edukus.

kui nii võtta,
siis on mulle edukus päris oluline.
totaalne jama oleks ju, kui mitte miski,
mida üritan, välja ei tuleks.

huvitav, mida selle küsimuse väljamõtleja ikkagi mõtles?

inimene, keda ta tegemiste tulemuslikkus ei huvita,
peab küll päris räiges depressioonis olema.

vastasin, et edukus on mulle väga oluline.

minu arusaam edukusest on vist ebaadekvaatne.
aga see võimaldab mul end edukana tunda :)))






2 lisas:

13 august, 2006 11:09, Blogger Elsa ütles...

Küsitlejaid tulebki kiusata! (ütleb uuringumetoodik, kes nendega vet ja vilet näinud). Nad on põhimõttelised instrueeritud aitama küsitletavaid küll, tasub kiusata :P
Siis vist oli mingi erapoole esindaja küsitleja? Turu-uringute AS, Emor, Praxis?? Teeks panuse viimasele ;)

 
13 august, 2006 11:51, Blogger ematehnik ütles...

ei olnud see viimane,
aga üks neist jah. :)
ma ei raatsinud teda kiusata, päev oli juba õhtus ja ega neil vist kerge amet ei ole.
minusugused targutajad ei moodusta vist väga olulist osa küsitletavatest ja vaevalt ma üldpilti kuidagi mõjutasin.

 

Postita kommentaar

<< Home