26 august 2006

enesekriitiline

kolm päeva,
kolm päeva jutti
pandi näkku!

läpparil kukkus wifi kogu aeg tagant ära.
selline asi teeb närviliseks.
tegelikult tegi mind närviliseks see,
et kaablitpidi võrgus rippuval masinal oli raudne ühendus.
viga pidi olema paremal juhul ruuteri wifi-osas.
või
pool aastat vanas läpus.
see viimane mõte oli väga valus.
ma kohe ei julgenudki seda mõelda.

tirisin oma ruuteri kapi nurga tagant lagedamale.
keerasin antennid ka kenasti püsti,
(mida iganes nad selle vertikaalpolarisatsiooni all mõtlevad...)

ei midagi.
signal strength LOW.
ja siis polnud enam üldse ühendust.
ja siis jälle natuke oli.
rsk-rsk-rsk.

siis avastasin, et kahe betoonseina taga
on poisi rontläppar raudselt wifi otsas.
seega on ruuter korras.
mis ei ole kohe üldse rõõmustav.
rsk-rsk-rsk!

ignoreerisin kogu probleemi.
ja läput.
ma olen üksjagu laisk.
ja teatud lapstingimuste tõttu on mul üsna raske
mingeid mõtlemist vajavaid töid läbi viia.
ma pole kunagi armastanud seda ruuterit.
ja olen püüdnud vältida temaga suhtlemist.
ega ma mingi võrgutehnik ei ole.

lisaks on mul eriline vastumeelsus
nende kaablipusade suhtes,
mis seal infotehnoloogilises nurgas on.
neid seal ikka on.
peremeesloom kerib kõik kaablid võimalikult lühikeseks,
et nad ei tolgendaks, ja paneb kaablivitstega kokku.
mind ajab see õelaks.
kui midagi liigutada on vaja,
hakka ta pagana kaablivitsasid jälle läbi lõikama.
või murra oma küüsi neid lahti kangutades.
friik!
ma jälestan kaablivitsu!
(me kasutame kaablite teemat perekonnatülideks.
vahel ju peab ;))

venitasin.
ja mõtlesin.
et kuidas minimaalse sehkendamisega
maksimaalset tulemust saavutada.
pidasin plaani, et võtan läpu ühes
ja lähen mehe kontorisse wifit katsuma.
saaks läpule targemat inimest ka näidata.
see garantiisse minek on ju õudne,
kindlasti peaksin siis nädala ilma läputa olema.
niimoodi võib äragi surra.

ja siis saabus valgus:
jajah, ruuteri nimi on küll linksys.
ja selle ärakukkuva võrgu nimi on ka linksys.
aga MEIE võrgu nimi EI OLE ju linksys!
pool aastat laitmatult töötavat võrku
ja ma unustan ära, mis mu võrgu nimi on.
aargh, küll mõni inimene võib ikka loll olla!

haakisin läpu OMA wifi otsa, töötab nagu kulda.
meil polnud siin ühtegi vaba wifit.
ja nüüd on keegi $£@£$
mingi kaitsmata võrgu püsti pannud.
ja läpu
(kellel on juudi? hing: kui midagi tasuta saab, tuleb seda võtta)
oli end selle võõra võrgu külge haakinud.
ja tegi seda ikka ja jälle.

püha biidermeier!
mees, pane oma krdi vahelduvwifi ometi parooli alla!
ja mõtle oma õnnetule võrgule mõni originaalsem nimi!
oi sul veab, et ma ei tea, kus sa oled!
ma ütleks sulle näkku kõik need omadussõnad,
mida ma enda kohta mõtlesin,
kui asjale pihta sain.

(ega ma ei tahagi teada, kus sa oled.
tühjagi ma ütleks.
aga teise inimese peale on palju mõnusam kuri olla :)
see ei loe, et ma ise loll olin.)

_______________________

kirja panin selle jutu sellepärast,
et vaevalt sellist tooli ja klaveri vahelist viga
kuskil manualis käsitletud on.






2 lisas:

27 august, 2006 21:57, Blogger Urmas ütles...

Mul oli analoogne jama. Nalja kui palju. :-) Häda on veel selles, et konfimata ruuterid ju ühel kanalil, Linksys nt 11-l, nii et aegajalt ikka vaatan nt Network Stumbleriga, et mis ümbruses toimub, et äkitse on vaja oma ruuter mõnele teisele sagedusele panna.

 
27 august, 2006 22:12, Blogger ematehnik ütles...

ohh, miks ma küll su selle jutu olen varem kahe silma vahele jätnud...
noh, igatahes ei tunne ma end enam nii ainulaadselt juhmina ;)

 

Postita kommentaar

<< Home