07 jaanuar 2007

uitmõtteid fundamentaalsest patriarhaadist

Punase Hanrahani tänane jutt on mõtlemapanev.


eks ma olen enne ka mõelnud,
et kui oleksin sündinud mingil vanal ajal,
mil naised pidid olema naised
(kirik, köök ja lapsed.
ja muud naistele sobivaks peetud väljundid)
ja hoidma oma nina "meeste asjadest" eemal,
et mismoodi siis oleks olnud.
kuidas ma end tundnud oleks?
või poleks ma osanud enamat tahtagi?

sest kõik mu vähemnaiselikud tegevused ja huvid,
nood on tekkinud seetõttu,
et ma olen midagi lähemalt näinud
või millestki lugenud.
lihtne uudishimu ja selle rahuldamine.
et kui poleks midagi näinud ega kuulnud,
siis ehk ei oskaks tahtagi.

hmm.
ja kui nüüd islamifundamentalism
siia ilmanurka jõuaks.
et kas siis tõesti
õnnestuks naised koju peitu ajada?
siis tuleks vist ka netikasutamine
naistele ära keelata.
sest ega meid muidu vist enam "purki" tagasi ei topi.

kodus poleks muret,
ma neile teeksin "islamirevolutsiooni".
istuvad ülepäeva ilma netita,
küll siis teavad!
las siis kutsuvad isaseid tehnikuid.
oi ma siis alles saboteeriks :-)
ei oleks siin enam õiget voolu ega veevärki :-)
aga jah,
kodus mul sedasorti fundamentalismi ka ei kehtestataks.

hee, aga siin ongi võibolla iva.
kui härrad mehepojad arvavad,
et nad end paremini tunneks,
kui naiste pärusmaaks jääks vaid kodu ja lapsed,
siis tuleb neid "õpetada".
ja kõiki "mehelikke alasid" saboteerida.

kui ikka kogu aeg on mingid jamad
internetiga, arvutitega ja
elektrivõrguga, üldse kõige tehnilisega.
küll nad siis lõpuks ära väsivad.
nad ei jõua nii palju parandada
kui kurjaksaetud naised saboteerida jõuavad.

sest praegu on naistel veel teadmisi ja haridust.
praegu me saame hakkama küll.
oi me siis ehitame neile
"fundamentaalset patriarhaati" :-D

* * *

meie üldine elustandard muutuks ilmselt tunduvalt nigelamaks,
kui naised istuksid kodus.
sellise asjaga poleks meie mehepojad ju ometi nõus.

praegu tundub tööjõupuudus juba sel tasemel olema,
et keegi vist väga ei mõtlekski,
kui mõne traditsioonilise meestetöö peale
mõne naise saaks palgata.
hea, kui üldse kedagi saab.
õpetaks välja, kui vaja.
peaasi, et töö tehtud saaks.

ilmselt see "fundamentaalne patriarhaat" jääb ära.
ilma sõjata seda siin küll ei kehtesta.
sest poliitikuid toidavad ärimehed,
mitte "kõvad isased", kes külapoe trepil õlut lakuvad.
ükski ärimees ei hakkaks iseendale kuuli jalga laskma
ja oma firmast naisi vallandama.
keda sa asemele võtad?
noodsamad "kõvad isased" pole ju mingid töötegijad.






2 lisas:

07 jaanuar, 2007 18:45, Anonymous Anonüümne ütles...

"Nondesamade kõvade isaste" kohapealt oled küll kümnesse tabanud.

Mida isasemad on, seda vähem on neist reaalset kasu (reeglina, mõned arvestatavad erandid on ka olemas).

 
08 jaanuar, 2007 00:17, Blogger Olev ütles...

kas punane hanrahan pööras punaseks muhamediks? ;)

 

Postita kommentaar

<< Home