19 juuni 2006

liiliate lõhnast

jajah, mõned neist tõesti lõhnavad.

käisin asja kontrollimas:
punane ei lõhna vist üldse ja kollasel on õrn lõhn.
nina on mul nüüd oranž, nii et nuusutasin ikka lähedalt :)
punasel on tänahommikuse seisuga lahti viis õit,
kui need oluliselt lõhnaks, peaksin ma seda tundma...
need, millel lehed kitsad ja tihedalt varrel, peaksid asiaadid olema.
nii, nagu need oranžid liiliadki, mis taluõuedes levinud on.
nood vist ka ju oluliselt ei lõhna?

tugevamalt lõhnavad vist orientaalliiliad.
mis on nüüdseks muidugi murettekitav.
roosa Lombardia kaks õit ei olnud veel midagi hullu,
aga Star Gazeril on sel aastal kuus õiepunga.
ja kui mu pea peaks sellest valutama hakkama,
siis viskan ma pigem oma pea minema.
peast tekib nagunii rohkem probleeme :)
loodetavasti ei jõua lõhn naabriteni,
mul siin viimane korrus ja tõusvad õhuvoolud...
või ehk nad ei tule selle peale, et kellelgi võiks liiliad rõdul kasvada, need tavaliselt ju peenralillled.

üldse, kas mina käisin õiendamas,
kui nemad kolm päeva järjest kala praadisid ja
sellele lisandiks ilmselt kõrvetatud piima pakkusid!
see lõhn oli võigas!
väljas on 30 C sooja ja ma ei saa akent lahti hoida...






3 lisas:

19 juuni, 2006 11:14, Blogger Thredahlia ütles...

Hee, altnaabrid võivad teadupärast ka süüdimatult ja ohjeldamatult avatud aknal suitsetada ja sügavas praesibulasõltuvuses olla ning aeg-ajalt köögiaknast paksu halli suitsu välja ajada, millest võib suurema taluvuslävega nina kõige erinevamaid kõrbenud toidu aroome välja lugeda - võõra kultuuri ja temperamendi keskel elamise võlud :(
Aga need lõhnavad on minu läheduses ilnud harilikult miskid valged ja roosad suurte õitega, liiliate hingeelust ei tea ma eriti midagi. Neid oranže tauõue omasid mäletan ka lapsepõlvest, aga need tõesti ei lõhnanud.

 
19 juuni, 2006 11:59, Blogger Elsa ütles...

Need oranzid nagu eriti ei lõhna jah (kuningliiliateks nimetatakse muude nimetuste hulgas), aga nuusutada ei saa - mu peenras alles õide puhkemas :)
Mulle endale meeldivad väga iirised, aga pole mul kuidagi õnnestunud oma seniseid eksemplare eriti kasvujõudu sisse puhuda, kiratsevad :|
Aga need suured valged liiliad lõhnavad küll, mu vanematel on neid :)

 
19 juuni, 2006 12:43, Blogger ematehnik ütles...

kuningliilia on Lilium regale, valge ja kaunis.
pilt siin
need tavalised taluõue oranžid on suure tõenäosusega Lilium asiatic. ma nende õiget nime ei teagi, mõni ütleb need tiigerliiliad olema.

iirised on tõesti kenad. mamma juures maal on mingid tavalised lillakad iirised. mu meelest ei tee ta neile midagi, et nood kasvaks. üks puhmas saab päikesevalgustki vaid mõne hommikutunni, aga ikka kasvab. endal on muldagi all vast 20 cm, siis tuleb kruus.
iseloomuga lill :)

 

Postita kommentaar

<< Home