02 oktoober 2011

veel üks väike linnuke

täna kohtusin veel ühe väikse armsa linnukesega.

poe seina ääres kükitas maas mingi papagoi.
mhmh, päris papagoi.
nümfkakaduu,
see halli keha ja kollase peaga roosapõskne lind.

rahvas kõndis mööda,
keegi ei teinud märkamagi.
nümf on pisike ka,
võibolla pelikani oleks siiski märgatud.

no ega me austraalias ei ela,
selline lind siin nüüd küll olema ei peaks.
põrnitsesin lindu,
üks vanaproua jäi ka teda vaatama.

"see on ju papagoi!" leidis tema.
"tundub küll".

"püüame ta kinni!" pakkus vanaproua.
"mis me temaga peale hakkame?" küsisin mina.

"ei tea..."

nojah.
"siin nurga taga on üks lemmikloomapood,
sokutaks ta neile, ehk oskab omanik sealt otsida", tuli mul mõte.

vanaproua oli asjaga päri ja asus lindu pihku rabama.

"ettevaatust, neil on küünised ja nokk!"
hoiatasin mina.
minul on ju kogemus väikeste armsate linnukestega, eksole.

"oi!" ütles proua ja tõmbas käed eemale.

soovitasin tal käe lihtsalt linnule peale panna,
et see tiibadega ei vehiks.
proua nii tegigi,
siis pistsin oma pihu lindelukale kõhu alla,
nii et ta jalakesed mu sõrmede vahelt ripakile välja jäid.
novot, küll ma neid linnukesi tean, eksole.
vehkis küll küünistega,
aga jaa.
ega ma loll ei ole.

siis üritas nokaga mul sõrmeküünt maha rebida,
aga mul on omad küüned,
ei need nii kergelt ära tule.

siis tuli üks noorem mees:
"andke see lind mulle!"
"kas see on teie lind?"
"ei ole."
"aga kuhu te ta viite?" küsis vanaproua kahtlustavalt.
"koju" teatas mees.

"eee, on teil puur?" küsisin mina.
"lahtiselt kakab ta teil ju terve elamise täis."
see perspektiiv ei tundunud mehele just meeldivat,
mõte lind edale koju viia läks tal otsekohe üle.

lind kindlalt pihus,
hakkasime loomapoe poole kulgema,
aga siis tõttas kohale üks tütarlaps,
kes väitis, et see on tema papagoi.
et lendas aknast välja.

piiga haaras linnukese osavalt pihku ja läks,
vanaproua jäi kahtlustava näoga järgi vaatama.

küllap see tema lind oli,
sest miks peaks üks inimene tahtma
endale tänavalt kakaduud koju viia...

Sildid:







0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home