21 august 2011

midagi kurvastuse vastu



külmikus on mul selline purk.
kurvastuse vastu.
soolalõhega.
õnneks meil teised "toorest kala" ei söö,
siis jätkub mulle sellest mõneks ajaks.

kilo filee kohta panen
90 grammi soola
ja 30 grammi suhkrut.
algses retseptis olid kogused supilusikatäites,
aga supilusikatäis on minu jaoks liiga filoloogiline termin.
kaalusin need lusikatäied ära,
juba parem.
paari korraga sain soola-suhkru kogused enda jaoks parajaks ka.

õhtul panen kala soola,
ööseks jääb kööki kapi peale,
hommikul tõstan külmikusse
ja õhtul võib juba süüa.

varem jätsin kala soolvee sisse,
aga lõpp läks kole soolaseks.
seekord tükeldasin piisavalt sooldunud kala ära,
panin tükid purki
(spetsiaalselt tõin poest ilusa purgi ka!)
ja valasin kihi õli kalale peale.

ilmselt võib sinna purki panna veel
hakitud tilli
või sidrunit,
võibolla veel midagi.


Sildid:







2 lisas:

22 august, 2011 23:30, Blogger kukupai ütles...

meil on sellise asjaga nii, et kui ma piisavalt nobe pole, jään ilma...
Mina pätsasin retsepti kunagi mingist Soome TV kokasaatest ja seal tehti asi väga lihtsaks: 1/10 filee kaalust soola, 1/10 sellest suhkrut, sellest omakorda 1/10 pipart. Lihtne ja jäi hästi meelde :)

 
23 august, 2011 07:42, Blogger ematehnik ütles...

tõesti hea lihtne meeles pidada.

 

Postita kommentaar

<< Home