20 oktoober 2008

see on ainult aja küsimus...

...millal mõni õppesõiduinstruktor tänaval kere peale saab.
selle eest, et ronib hommikusel tipptunnil tänavale õpilasega,
kellel oleks targem platsi servas seistes
käigukangi ja gaasipedaali asukoha tuvastamist harjutada...


ma püüan sõiduõppijatesse ikka tolerantselt suhtuda,
alles ma isegi, eksole,
endal põlv värisemas,
hullult (lausa viiekümnega!!!) kihutades,
et teistele mitte jalgu jääda...

aga täna hommikul sai üks mul ikka seierid jooksma.
tegelikult mitte õpilane, vaid instuktor.
neiu seal rooli taga
oli isegi hädas,
küllap ta tegi, mis suutis...

esimesel ristmikul oli ta foori taga kolmas.
kaks autot said üle, tema jäi.
no ei saand minema, mis siis ikka.
järjekorra viimased on kilomeetri kaugusel,
see paar autot ei muuda midagi...
järgmise tsükliga sai õppesõiduk minema,
umbes kõrvalrea neljanda autoga ühel ajal.
ja peale teda ka mina ja vist veel paar autot.

oeh, sõidame!

kuigi ees oli jupp tühja teed,
ei sõida me siin midagi.
auto ja õpilase kooslus suutis arendada kiirust 38 km/h.
ei kriipsugi enam.

jälle seisame.
õige ka, "anna teed" märk.
mis siis, et pole kedagi,
kelle seda krdi teed anda.
äkki tuleb!
lõpuks vist lootus kadus, et keegi tulla võib...
või leiti õppesõiduautos gaasipedaal üles.

jess, sõidame!

või siis ka mitte.
kõik on õige, ülekäigurada.
mutike sibab üle tee.

seisame...
mutike on tee ületanud.

seisame.
mine sa seda mutikest tea,
äkki keerab otsa ringi ja sibab tagasi!
no kui mutike lõpuks ohutusse kaugusse jõuab,
saame liikuma...

hrrr!
tõsiselt, mul pole neiu vastu halbu tundeid,
eks me kõik oleme kunagi...
aga see ignorandist instruktor,
kes surnud kala pilguga kõrvalistmel lösutab...
nõme mees!

no midahekki sa ronid tipptunni ajal ummikusse õpilasega,
kellega oleks paras kuskil äärelinna vaiksel tänaval
kohalt äraminekut harjutada
või tühjal teel lihtsalt sõita,
et tema ka rohkem, kui 38 km/h julgeks vajutada!

sa ju ometi näed,
et tema ei vea veel välja...
peaksid ju nägema,
mis õpetaja sa muidu oled...

ma saan aru küll,
et õpilane peab lõpuks ka tipptunnil sõidetud saama.
aga seda lõpuks.
ja sellel neiul näis sõiduõpingute lõpp
ikka üksjagu kaugel olema.
otse platsilt
tipptundi
on ikka pisut liiast.
nii õpilase kui kaasliiklejate suhtes.


ma hakkan tasapisi aimama,
mispärast mõni
kasvõi vastassuunavööndi kaudu
end õppesõiduautost mööda pressib...

Sildid:







4 lisas:

21 oktoober, 2008 01:53, Blogger Manjana ütles...

ma kohe pean oma parima hetke õppesõidust rääkima. Mul oli täiesti viimasepeal sõiduõpetaja, muideks. Seisime ühel ristmikul foori taga. Ristmik oli veel kallakul ka ja siis ta õpetas kuidas panna käsipidur peale ja siis kohalt ära minna. Mingi jobu oli juba enne rohelise süttimist ennast mu kõrvale asunud paigutama ja kui ma siis äsjaõpitud trikiga kohalt ära tõmbasin, olid kõik ilma õppesõiduautota jobud must ikka väga kaugel taga. Voh!

Enam ma küll seda trikki rohkem katsetanud pole :)

 
21 oktoober, 2008 19:11, Blogger Mari-Liis ütles...

Ma tahan ka kommenteerida :) Et kui see neiuke veel mitmeid kordi samasse situatsiooni pannakse, siis võib lõpuks närv üles ka ütelda ja ta jätab kooli pooleli. Nii nagu minuga juhtus... ma lihtsalt ei suutnud, enam tipptunni paiku sõidutunde teha ja seda Tartus...

 
22 oktoober, 2008 17:00, Blogger Viljar ütles...

Kunagi, kui ahtri tänavalt mere pst -le keeramisel foori polnud, tegin mina õppesõitu. Ja oli vist kah mingi tipptunni moodi asi, sest piisavalt pikka autodevahet, kuhu mina oma toonaste oskustega süstida oleks julgenud ei tulnud ega tulnud. Ja loomulikult minu taga ootavate autode rivi mudkui kasvas ja kasvas. Mina aga ootasin ja passisin, aegajalt tegin liigutuse nagu hakaksk sõitma, aga siis vajutasin uuesti pidurit.
Lõpuks katkes õpetaja kannatus ja vahetasime kohad. Raha maksin ikkagi täistunni eest, missiis, et tema kah vahepeal sõita sai.
Aga praeguseks olen õppust võtnud ja süstin osavalt.

 
31 detsember, 2008 20:05, Blogger . ütles...

mul on ka selline 6petaja. ma olin veel rase ka siis, suure k6huga. kaks korda platsil s6itu ja siis hakkas jube kiire l2bi kesklinna s6it 5 ajal. karjub s6ida, s6ida, mida sa vahid, ja siis kommenteerib et ketsi anda oskab aga m2rke vaadata mitte. ja siis anna gaasi, anna gaasi, ja siis kui ma gaasi annan siis vajutab ise pidurit ja r88gib et viimane kord kui tema minuga s6itma tuleb, ma olevat t2ielik hull. ja ikka kesklinnas.
nyyd tuleb v2ike paus sisse kyll, edasi s6idan m6ne s6braga, niikaua kuni s6it selge. - arkist saab ju litsentsi kysida. kokku 500.- ja saab s6bra v vanemaga s6itu 6ppida.
6ppes6ite on m6tet kirja panna kyll AINULT normaalse liiklusega ajaks.

 

Postita kommentaar

<< Home