06 detsember 2007

prillipood on lahe koht!

käisin täna prillipoes.
ma arvasin, et peaksin pisut paremini nägema.
mitte et mul nüüd niiväga midagi vaadata oleks,
lihtsalt äkki kunagi tekib midagi vaatamisväärset.
et siis ma ikka näeks.

seal prillipoes oli spetsialist,
ma arvan, et optometrist.
läksime kohe kolmekesi,
keevitaja, mu assistent ja mina.
ega siis nii kahtlasesse kohta saa üksi minna,
minetea, mis tehakse.

kuni keevitaja silmi uuriti,
jõudsime me assistendiga korralikult lõbutseda:
proovisime vist kõik poekeses leiduvad prilliraamid ära.
hästi lahke teenindaja oli ka,
oskas soovitada
ja julges ka öelda,
kui ei sobinud.
ega ise ju ei saa sotti,
neil seal mingid valed klaasid prillidel ees,
midagi ei näe nendega.


noh ja siis nägin selle optomeetria praktilise poole ka ära:
alguses üritas miski asjaga mul silmi põlema panna,
aga need ei taht tuld võtta.
ma arvan, et päikesepaistelise ilmaga
peaks see luubi abil kergemini õnnestuma.
aganoh, kus meil siin see päike, eksole.

siis lasi ta mul mingisse masinasse vaadata.
masinas oli majakese pilt,
aga see oli pea koguaeg udune,
ainult vahepeal läks selgeks,
siis nägin, et jah, majake.

noh ja edasi monteeriti mulle ette
hästi funktsionaalsed prilliraamid.
võimsad raamid olid,
igast vidinaid täis nagu treipink.
no sellistega oleks tähelepanu garanteeritud!

öeldi, et vaadaku ma seina peal tabelit.
"kas see hele laik seal,
te vihjate, et see on teil seal tabel?"
tabel jah, kostis spetsialist
ja pistis mulle erinevaid klaase ette.
tõepoolest, oligi tabel!
mingi projektoriga seinale lastud...

selgus, et mu vanad prillid
on veel liigagi tugevad.
ometigi nägin ma nendega justkui selgemalt
kui nende testimisklaasidega.
maitea, kas teised näevad siis veelgi kehvemini?

kuhu me küll niimoodi jõuame,
kui keegi suurt midagi ei näe...
heldeke,
kas teised autojuhid on siis veel pimedamad kui mina?
hea, et meil siin ikka need ummikud on.
eessõitja tagatulede järgi on ju kerge sõita.

siis oli veel üks asjandus,
ma pidin ühest otsast sisse vaatama,
ta vaatas teisest otsast vastu.
ma ei näinud suurt midagi.
ta vist nägi.

noh ja siis tellisin endale uued prillid ka.
sellised kelmikad :-)
klaasidel pidi peegeldumisvastane kate olema.
assa, kui ma nüüd nendega peeglist iseennast ei näe,
siis on ikka jamasti küll!

assistent ostis värvilised läätsed.
rohelised.
eksnäis.
ma oleks ilmselt ka ostnud,
kui neil oleks olnud ruudukujulisi ja punaseid.
käiks ringi nagu tiirane küülik.
aga selliseid neil polnud.
nii et jääb ära.

Sildid: ,







2 lisas:

11 detsember, 2007 19:14, Blogger KK ütles...

Läätsedega opereerimine tundub minu jaoks rõve, ma ei suudaks. Prill ninal on edevam :)

 
11 detsember, 2007 21:09, Blogger ematehnik ütles...

ega ma ka ei kujuta ette, kuidas see läätse silmatoppimine oleks. ja kuidas ma nad pärast silmast kätte saaks...
aga unistada ju võib...

 

Postita kommentaar

<< Home