19 detsember 2006

uitmõtteid homoseksuaalidest ja lapsendamisest

täna on homoseksuaalsusest juttu teinud Marta ja siis ka Hanrahan.

mul on kuidagi ükskõik, kes kellega voodit jagab.
peaasi, et nad kõik on piisavalt vanad ja teevad seda oma vabast tahtest.
avalikkuse ees kiimlemist ei pea ma nagunii heaks tooniks,
vahet nagu pole, mis soost ollakse.
ma nagu ei suhtugi homodesse kuidagi.
eriliselt või nii.
mu meelest pole nagu vahet.
vabandust, kui ma nüüd kedagi solvasin.

aga ma suhtun eelarvamusega igasse inimesse (olenemata tema orientatsioonist), kes oma seksuaalsetest eelistustest liiga pealetükkivalt pajatab.
mu meelest pole jällegi vahet, ma ei taha ka heteropaaride suguelu üksikasju kuulda.


sõnapaar "homoseksuaalide lapsendamisõigus" kõlab justkui tuleks kaks koledat homomeest, valiks lastekodust mõne nende meelest sobiva lapse välja ja viiks ta täie õigusega enda juurde koju elama. vahet pole, mida see laps asjast arvab või kas ta üldse midagi arvata oskab. neil homodel oleks õigus ta võtta ja viia...
hiljem hakkavad eakaaslased last narrima, et tema vanemad on homod... laps on muidugi meeletus stressis, lapsed häbenevad ka palju väiksemaid asju. kasvõi vanemate vanust, kehakaalu, kasvu jne.
selline tavalise heteroinimese nägemus.

kusjuures ma ei arva sugugi, et homoseksuaalid kipuks ilmtingimata last seksuaalselt väärkohtlema. siiani on ajakirjandusest jäänud mulje, et pigem võivad ohtlikud olla hoopis täiesti heteroseksuaalsed lihased isad või emade elukaaslased.


meie ühiskond on selline, et homod peavad lausa paraade korraldama.
ega ma täpselt polegi aru saanud, mis eesmärk neil paraadidel on,
aga ju nad siis mingite eesmärkide saavutamiseks vajalikud on.
kasvõi tolerantsuse suurendamiseks.

laste suhtes poleks vist eriti aus neid oma võitlusse kaasata.
seda puuduvat tolerantsust ei peaks kasvatama laste arvelt,
lapsed ei suuda end kaitsta. neist saaks ju vaid ohvrid.
et mitte homode vastu vaid pigem laste kaitseks.

kui tuleb kord aeg, mil oma seksuaalset orientatsiooni ei pea paraadiga õigustama,
siis suhtutaks ka märksa neutraalsemalt asjaolusse, et mõnel lapsel on näiteks kaks isa.
lastel jääks see suurem võitlus ära.




seekord oli lähenemine pisut teisest küljest:
kui kaks samasoolist on mingi x-aja koos elanud ja ühel neist on laps, kes ka nendega koos on elanud ja selle lapse bioloogiline vanem peaks surema, et siis peab laps minema lastekodusse ja lapse bioloogilise vanema elukaaslane ei saa teda lapsendada. sest ta on homo.

kas siis ei saa see elukaaslane tõesti last lapsendada?
miks?
tema orientatsioon ei peaks ju kuidagi asjasse puutuma? ta on niigi selle lapsega võibolla lapse sünnist saati koos elanud...
ok, kui lapsel on kusagil teine bioloogiline vanem ja too pole nõus, sest tahab ise oma last kasvatada, siis jah. aga kui keegi lähisugulane seda last kasvatada ei taha...
hooldust ja eestkostet ju saab määrata?
miks siis lapsendada ei saa?
üksik inimene peaks ju saama lapsendada?
ma millegipärast loodan, et sellisel juhul ei peaks lapsendada soovija seksuaalsed eelistused küll määravaks osutuma.

et kui põhjendatud ikkagi on selline väide, et homoseksuaalse paari peres kasvanud laps peaks oma bioloogilise vanema surma korral lastekodusse minema?

______________________________________

täna ma mõtlen nii.
sellised uitmõtted,
pole teised eriti küpsed ega midagi.
pooltoored alles.
tuleviks võin ka teisiti mõelda.

mõtlesin veel-
ma pole "veendunud heteroseksuaal".
nagu ma pole ka "veendunud tagajalgadel käija".
mulle lihtsalt tundub nii mugavam.
ilma igasuguse veendumuseta.






6 lisas:

20 detsember, 2006 00:22, Anonymous Anonüümne ütles...

Kas Sa oskaksid meenutada, millal viimati kuulsid, kuidas mõni homo üritab Sulle oma seksuaalelust rääkida?
Millal, kui üldse, on mõni homo oma orientatsiooni seksuaalse poole pealt lahanud?

http://kampus.wordpress.com/2006/12/19/ma-olen-vasinud-sellest-et/

 
20 detsember, 2006 02:39, Blogger Reede ütles...

Ematehnik ei väitnud ju, et keegi üldse on talle üritanud oma seksuaalelust rääkida :) Ta lihtsalt teatab, et suhtub eelarvamusega sellesse, kui keegi räägib pealetükkivalt oma seksuaalsetest eelistustest.
Kas homode paraad võiks mõjuda oma seksuaalsete eelistuste pealetükkiva esitusena? Ma ei ole ise ühtegi homode paraadi näinud, pole nagu huvi olnud, sest ma ei tea, mida seal vaatama peaks (ma ei halvusta siinkohal neid paraade, ma lihtsalt praegu ei tea, mis eesmärk neil paraadidel on). NY-s on iga natukese aja tagant mingi paraad, kus inimesed kostümeerivad ennast (mermaidideks näiteks) või esitlevad mingeid asju, mis nad on ise teinud ja tahavad kõigile näidata (Macy's kaubamaja suurte õhupallide paraad näiteks) ja nende puhul ma tean, kas huvitab või mitte.
Inimesed püüavad iga nähtust siin ilmas oma maailma sobitada (väiksed lapsedki ju leiavad igale uuele asjale seletuse vastavalt oma väikesele sõnavarale) ja kui silmaring pole väga lai, siis erinevused ei taha hästi ära mahtuda (lastel siiski mahub iga nähtus oma maailma ära) ja tehakse oma väljaütlemistega teistele haiget.
Mina olen vasakukäeline ja Eestis pidin iga natukese aja tagant kuulma: sa kirjutad vale käega! No mul enda meelest on mõlemad käed väga õiged :) USA-s pole mu vasakukäelisust veel keegi esile tõstnud.
Aga homodesse suhtun samuti nagu Ematehnik, minu jaoks pole vahet, kas inimene on homo või mitte, peaasi, et on hea süda sees :) Ja kõik lapsed võiks kasvada heade inimeste juures - enesekindluse, mida on vaja elu võimalikult stressivabaks läbimiseks, saab laps teda armastavate inimeste käest, olenemata nende soost või sugulusastmest.

 
20 detsember, 2006 07:46, Blogger ematehnik ütles...

vot ma olen nii juhmikene, et ma ei taba homode ja heterote vahel suurt muud erinevust kui seksuaalsed eelistused. muus osas tundume justkui sarnased olema, inimlikud inimesed. seepärast see seksuaalsuse jutt.

praegu lippan tööle, hiljem ehk jätkan.
ps, Lisette, ma loen su blogi juba mõnda aega. ja mõnda teist veel.

 
20 detsember, 2006 12:06, Anonymous Anonüümne ütles...

"aga ma suhtun eelarvamusega igasse inimesse (olenemata tema orientatsioonist), kes oma seksuaalsetest eelistustest liiga pealetükkivalt pajatab"

Selle lause peale küsisin.

Veel küsin, et kas homoparaadil demonstreeritakse oma seksuaalelu, või on seal ehk mingi teine mõte taga? www.pride.ee, Reede, seletab, miks me Eestis seda teinud oleme.

Minu meelest on see, muuseas, ideaalne suhtumine - pole vahet, kes, peaasi, et on hea süda :)

 
22 detsember, 2006 16:55, Anonymous Anonüümne ütles...

Aga kas need paraadid pole siis oma eelistustest kõvahäälselt pajatamine? Kas heterod korraldavad paraade?

Sellega on sama nagu sääskede ja vahitorne levitavate usujulledega: kui pidevalt kõrvas pinisevad, hakkavad närvidele käima.

Elatagu oma elu, ärgu vaadatagu teiste teki alla ja ärgu sunnitagu teisi enda teki alla vaatama.

Oldagu INIMESED!

 
22 detsember, 2006 17:35, Anonymous Anonüümne ütles...

Tinz, kas heteroid vallandatakse töölt seepärast, et nad on heterod? Kas heterote perekonnad saadavad nad pikalt, sest nad ütlevad, et nende elukaaslane on teisest soost?

See, et me homode puhul niisugustest asjadest ei tea, ei tähenda, et neid ei juhtuks. Ja kui kord aastas need inimesed tulevad tänavale, et öelda seda, mida sinagi ütlesid - ärge vaadake üksteise teki alla, olgem inimesed - siis minu meelest on see üsna mõistlik.

 

Postita kommentaar

<< Home