16 oktoober 2006

tüliküsimus



no ma kohe tahtsin mehega tüli norida.
vahel tuleb tuur peale.

ta on mul paraku selline,
et raske nagu tülitsemiseks põhjust leida.

väikse tüliküsimuse ma lõpuks ikka leidsin:
mitu silindrit sellisel kolemootoril on?
tema pakkus, et palju.
vaata, kui palju jagajaid seal on.
mina arvasin, et need paljude kolbide kepsud ei mahu vända peale ära.
nii palju neid seal ikka olla ei saa.
kogu see kaabeldus koos jagajatega tuleb sellest,
et vennad on mitu juhtmesarja üksteise otsa ladunud.
kui kusagil katkestus sees on,
siis ei pea hakkama seda juhet mööda taga ajama
vaid viskad lihtsalt otsad ringi.
(mitte et ma asjast suuremat jagaks,
aga tegin targa näo pähe
ja norisin tüli.
tülitsemine mu eesmärk ju oligi.)

mees arvas millegipärast,
et teatud kontingendiga on mõttetu vaielda.
muidu hea mees,
aga tülitseda ei märka.
urrr!






6 lisas:

16 oktoober, 2006 23:10, Anonymous Anonüümne ütles...

tore, et teistelgi on aegaajalt vajadus tüli üles kiskuda.

 
17 oktoober, 2006 01:13, Anonymous Anonüümne ütles...

A ma arvan kaa, et vastus "palju" on õigem. :-) Tundub, et kokku on 8 mootorit, turbo järgi otsustades, igast jagajast väljub 6 juhet, aga ma ei usu, et 6 silindrit saavad süüdet 3-st jagajast... vaevalt nad AlfaRomeolt innustust on saanud ja ühte silindrit mitme küünalaga süütavad. Arvatavasti on siis ka 8 väntvõlli, mis ühte hammakat ringi ajavad, ja 18 kepsu mahuvad nii pika vända peale ära küll, oletavasti. Ja miks kolemootor, ma vaatasin teda heldimusega 5 minutit, ikka ilusmootor. :-)

 
17 oktoober, 2006 08:49, Blogger ematehnik ütles...

mehed on kõik ühesugused!
:D
ja kui teil õnnestuks, siis toodaks see mootor salaja tuppa ja peidetaks voodi alla ära ka.

(8 väntvõlli on mõte, selle peale ma ei tulnudki. aga ma tahtsingi ju vaid tüli norida :))

 
17 oktoober, 2006 13:36, Anonymous Anonüümne ütles...

See mitmeväntvõlli mõte tuli sellest, et ühe puhul peaks see ikka igavene vägev väntvõll olema. Ja kole pikad kepsud või kolvikäik... aga tont teab.

Ja muidugi ma tahaks omale kaa sellist mootorit! Seda ma veel ei tea, mis taga peale hakata aga... juba vaadata on ilus. Ja mõtle mis pauer seal sees on!

 
17 oktoober, 2006 13:58, Blogger ematehnik ütles...

einoh, kui see lausa kuskil niisama vedeleks, siis tegelikult lohistaksin minagi selle koju ära :)
heast isane asi ju, mis siis, et mul temaga midagi tarka teha pole. ikka uhkem tunne, kui selline võimsus kuuri all olemas on :)
(ma ei taha teada, mida papa Freud sellest kõigest arvas!)

mu naiselikum pool, kes tüli noris, nagunii ei tunnista seda, et mulle mingid megavatid peale lähevad. ;P

 
24 oktoober, 2006 17:26, Blogger Reimo S ütles...

Sama võimsuse saaks ka väiksema mootoriga kätte, nt gaasiturbiiniga. Üks mees pani oma murutraktorile helikopteri gaasiturbiini peale (ei mäleta, kas oli MD500 või UH-1 oma). Traktor pigistas ligi 250 km/h välja.. Kui võtta mõni suurem, nt CH-53E mootor siis tollel on üle 10 000 hp tavareitinguks.

 

Postita kommentaar

<< Home