18 september 2006

Kaplinskist

Jaan Kaplinski kirjutab Ekspressis.

Kaplinskit peetakse targaks meheks.

Jüri Linast ma ei arva midagi. ei oma seisukohta.
pole lugema juhtunud, pealegi kuluks seisukoha võtmiseks info otsimisele vist päris palju aega.
ainult tema arvamusest mulle ju ei piisaks...


mis mind häiris?
tsiteerin Kaplinskit:

/Jüri Lina on sellel teemal kirjutanud mitmeid teoseid ning sümptomaatiline on,
et Lina on agaralt tegelnud ka ufoloogiaga ja astroloogiaga.

Vandenõuteooriate loojad esindavad minu meelest üht veidi autistlikku inimtüüpi,
kellel enamasti on puudulik haridus, tugev alaväärsustunne, ent palju visadust./

Kaplinski sildistab.
ufoloogia ja astroloogia on mingid parateadused,
nendega tegelemist peetakse naeruväärseks.
lisaks veel puudulik haridus ja tugev alaväärsustunne...

neid hobisid ja nüansse mainides püüab Kaplinski
naeruvääristada J.Lina isikut.

kordan, ma ei tea, kui tõsiseltvõetav on J.Lina.
tõenäoliselt polegi.
asi pole selles.
ufo- ja astroloogiaga tegelemine ei peaks olema otsesed põhjused,
miks inimene mõnes teises valdkonnas peaks ilmtingimata ebapädev olema.

Kaplinskil ju jätkub asjakohaseid argumente?
miks ometi ta siis peab vastast veel naeruvääristama,
tuues välja fakte(?), millel teemaga suuremat pistmist pole?

nagu naabrimutt,
kes vaidluses parkimiskoha kasutamise üle käratab:
"ja üldse, vaata, mismoodi sa riides käid!
ja trepikoda ei pese sa ka korralikult!".


see sildistamine rikkus minu jaoks kogu artikli tõsiseltvõetavuse.
miks üks tark mees kasutab nii madalaid ja rumalaid võtteid?

__________________________________

kunagi ma hädaldasin sapipritsimise teemal.
tookord pahandas mind üks blogija,
kes teisitiarvajate kohta üht-teist alavääristavat ütles.
olen teda paar korda oma listist maha tõmmanud.
ja ta ikka ja jälle uuesti lisanud :)
ta lihtsalt kirjutab nii hästi.
ja mõttemaailma arendavalt.
et ma kohe pean lugema.

vaevalt, et mu märkus midagi mõjutas,
aga sappi ja silte ja alavääristamist
pole ma enam seal blogis kohanud.
too blogija on saanud üheks mu lemmikutest.
vaatamata ebausaldusväärsele kasutajanimele ;-)

muideks, ka tema peab Kaplinskit väga targaks meheks.
Kaplinskist mõjutatud saada-
see võib anda küll tarkust,
aga ka muud.
mida poleks vaja.
kui sa püüad mitte ainult targemaks,
vaid ka
ausamaks (fair play),
õiglasemaks,
paremaks inimeseks saada.






0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home