20 august 2006

uitmõtteid feminismist

Punase Hanrahani jutt väära kasvatuse hädad,
õigemini vist selle kommentaarid,
panid mind juurdlema feminismi üle.

ma nagu ikka arvasin aimavat, mis see feminism on.
vaatasin Vikipeediast ka.
ega täit selgust ei saanudki, peaks rohkem uurima.

antifeminist ma võibolla-kindlasti ei ole.
mind teeb üsna sarkastiliseks,
kui mõni kõvamees arvab,
et ma ei saa olla
(oma erialal)
piisavalt pädev,
kuna ma olen naine.

samas ei pahanda ma absoluutselt,
kui mõni härra püüab mind kuidagi aidata.
avades ukse,
või aidates mul midagi tõsta või kanda,
või kuidagi muul moel.

ju ma siis ei taipa neid abistamisi
mingiks alavääristavaks asjaks lahterdada.
võimaeitea.
pean seda lihtsalt märkamiseks ja inimesest hoolimiseks.

ma avan ise ka ukse,
kui tuleb mõni mees
(või ka naine),
kellel on midagi palju või suurt kanda.

kui inimesel on probleem
ja ma saan teda kerge vaevaga aidata,
siis on see aitamine kuidagi loomulik.
soost sõltumata.

lihtsalt mingi inimeseks olemise värk.

* * *

kui mingid "ahvid" mind ahistaksid,
ei oleks mul midagi selle vastu,
kui mõni härra mu kaitseks välja astuks.

ma ei tea, kas ma saaks ise hakkama.
füüsiliselt ilmselt mitte.
massi on vähevõitu
ja ma vist ei oskagi kakelda
(no pole iialgi proovinud).
eimaeitea.
käsitsi oma seisukohti selgitada
on minu jaoks kuidagi ...
vale.

verbaalselt...
ju vist saaks hakkama.
iroonia ja sarkasm on mul enamasti kaasas.
samas on selle pahastiütlemisega mingid piirid.
ma tunneks end ise pärast halvasti,
kui olen kellelegi midagi "niisugust" öelnud.
tema võis ju seda väärida.
aga mina ei peaks nii madalale langema.

igatahes ei solvuks ma sugugi,
kui mõni härra sekkuks.
oleksin lausa tänulik,
et ta võimaldas mul säilitada mu väärikuse.

* * *

ilmselt pole ma piisavalt feminist.
kui üldse.

sest need veendumused,
mis puudutavad
oma seisukohtade käsitsi selgitamist
või avalikku inetuste ütlemist...

ma aktsepteerin sellist asja
teatud juhtudel,
ja meeste poolt.
kätega vehkiv naine
tekitab minus tundeid,
mida samamoodi käituv mees
ei tekita.

selgub, et sügavamal sisemuses
pole ma pooltki nii tolerantne
või eelarvamustevaba,
kui arvasin olevat.






0 lisas:

Postita kommentaar

<< Home