23 juuni 2006

on nagu on

Elsa kirjutab:
liiliad vajavad rohkem ruumi ja õhku ja seda mul napib...

ohjah.
mu rõdul on umbes 3 ruutmeetrit pinda.
nii et ei mingit ruumi ja õhku.
üldse on see lillendus mul suuresti tehniline eneseteostus
(noh et kas on üldse võimalik potis kasvatada),
aia või aiakujundusega pole sel mingit seost.
mida sa seal 3 ruutmeetri peal ikka kujundad...
ja ega mul seal ainult liiliad ei ela.

alguses olid kressid, lihtsalt rõduservas kastides.
see oli küll veel kujundus.
siis tulid teised lilled, vaja ju näha:
kas nad minu käe all ka kasvavad.
no kasvasid.
siis lisandus üks liilia:
olen neid alati pidanud millekski haruldaseks ja suursuguseks,
kindlasti vajavad nad mingit väga erilist hoolt jne.
no ei kasva ju igas õues neid erilisemaid sorte.
küllap nad siis keerulised pidada on.

see mu esimene liilia aga näitas kohe õit ja kosus mu käe all igati hästi.
süües kasvab isu, muidugi ostsin hilissuvel Balti jaama roheliselt turult neid odavaid kohalikke liiliasibulaid.
ja kevadel mõned poest ka.
kindlas veendumuses, et esimese aasta pean neid rõdul ja siis istutan maale
ja sinna nad jäävad.
nüüd olen üht-teist lugenud:
liiliasibulaid söövad mutid ja mügrid,
mõned liiliad kardavad külma,
talvitumine ja blabla.

ühesõnaga jääb mu liiliate-põhivara vist siiski rõdulilledeks.
kui sigisibulatest midagi tuleb, siis need lähevad maale.
ühed tuttavalt saadud sigisibulad elasid maal selle talve kenasti üle.
me ei märganud neid isegi kinni katta.

aga siin rõdul-
ei mingit kujundust.
puhas ahnus.
ja kontrollimaania.
kui mu liiliad on mu rõdul, siis ma TEAN,
et nad on kastetud-silitatud ja muttide-mügride eest kaitstud.

niipalju siis õhust ja ruumist ja kujundusest :(

iiriseid peaks ka proovima :)
mu õel on üks tumepruuni ja kollasekirju iiris,
ma kahtlustan, et see sööb putukaid, väiksemaid loomi ja toorest liha.
väljanägemine on selline kahtlane,
nagu lihasööja lilleke.






3 lisas:

23 juuni, 2006 15:56, Blogger Elsa ütles...

Nojah, ma juba kahtlustasingi, et nüüd mingi selline postitus sult tuleb :D
Mu aianatuke on pisut suurem küll kui 3m2, aga lillepeenraid vist üle 5m2 ei tule ja need olen nii igasugu kraami täis pikkinud, et ei mahu sinna enam miskit.
Aga jah, minu isiklikku arvamist pidi tahaks liiliatele sellist hiilgamiseruumi, et mahuks ümber imetlema :) Kuigi jah, samas olen näinud ühe maja ees kõnnitee mõlemas servas kollaseid liiliaid nagu hekki... täitsa uhke vaatepilt ka :)

 
23 juuni, 2006 17:32, Blogger ematehnik ütles...

:D
olen su nägemusega täitsa päri, et vajavad rohkem ruumi.

väikses aias võib potimajandusega ("konteineraiandus" on peenem nimi) tegeleda: mis parajasti õitseb, selle tõstad lagedamale kohale silmarõõmuks, kui veel/enam ei õitse, siis tõstad mujale.

 
23 juuni, 2006 19:56, Blogger Elsa ütles...

Potindusega on see, et need vajavad rohkem hoolt :P Mul tavaliselt terrassil ilutseb neid ikka, aga see täiega päikese käes ja selliste ilmadega jääkski sinna vett tassima :P

 

Postita kommentaar

<< Home