23 aprill 2006

on aeg...

lohistasin täna koju kotitäie turvast.
on aeg.
teatasin kunagi ämmale, et mina küll kunagi maad kraapima ei hakka, tehku aga julgelt kõik oma käe järgi. eks ma aitan rohida, kui vaja...
kaks viimast suve on mu rõdu välja näinud nagu vihmamets.
kui sõnumileht kord kirjutab, et keegi on koos rõduga üheksandalt korruselt alla kukkunud, koos hauaplatsi korrastamiseks vajaliku varustusega (kantmeetri mulla ja lilledega), siis olin see mina.

mulle on tekkinud mingi manuaalhälve:
mis mulda pistan, see kasvab. mühinal.
vanasti see mul nii küll ei olnud.



esimesel aastal kasvatasin tavalisi lilli, ostsin paki kressiseemneid, ämmalt mõned lillherned, aiandist võõrasemataimed, ämm kasvatas peiulilled ja mingit pudi oli veel. üks kartul lillepotis ja murulaugumätas.
ja salatitaimed, mida ma ei raatsinud süüa.
kui ükskord südame kõvaks tegin, olid need puha kibedaks läinud.

kooner, nagu ma olen (see mul kutsehaigus), korjasin kõik rõdukresside seemned kokku. ega siis neid saa raisku lasta.
järgmisel kevadel tellisin juba neti kaudu seemneid juurde.
kuna esimesel aastal olid lilled mu käe all ellu jäänud, julgesin ka põnevamat kraami tellida. kummalisi lilli, rõdutomateid ja kuumaasikaid.
kuna mul see imelik hälve on, idanes kogu tellitud kraam kas hästi või veel paremini.


kuld-vihmalill


karvane päevakübar


sinine niirenbergia


ämbliklill

ja lõpuks lill, mille üle ma lausa uhke julgen olla:


liilia Star Gazer.
ostsin poest sibula ja panin potti, see kasvatas poolemeetrise varre ja hakkas õitsema!

tegelikult leidsingi käsitööfoorumi alles siis, kui KoduKauniks aiandusrahva jutud talviselt soiku jäid.
ma polnud aastaid midagi kudunud :-)






3 lisas:

25 aprill, 2006 08:46, Blogger Anu ütles...

Ämbliklill on lahe!
Aga mul võttis sel aastal külm enamuse mägisibulatest ära:( Roosidest pole veel aru saanud, mis seis on.

 
25 aprill, 2006 10:57, Blogger Terje ütles...

On see ikka hea kliimaga rõdu.Mina saaksin äärmisel juhul siin vaid kaktuseid kasvatada.

 
25 aprill, 2006 11:44, Blogger ematehnik ütles...

maal mamma juures oli külm mägisibulaid pisut harvendanud, mõned taimed läksid välja.
hmm, rõdu kliima üle pole ma isegi mõelnud mitte, hommikust lõunani on päike. kastsin tavaliselt hommikul, kuigi peaks vist õhtul.
istikuid veel pole ja ega palju ei tule vist ka. püüan sel aastal mitte segaseks minna :-) aga kui midagi üle jääb, hakkame jagama ja vahetama.

 

Postita kommentaar

<< Home